Deloitte: Minder vaak uit eten en vaker lunchpakketje mee


Onderzoek - Er wordt minder en goedkoper uit eten gegaan en mensen nemen weer meer lunchpakketjes mee naar het werk. Bovendien lunchen meer mensen thuis door de gestegen werkeloosheid. Dit blijkt uit het consumentenonderzoek 2013 van Deloitte. De huidige voortdurende moeilijke economische periode gaat het consumentengedrag steeds meer beïnvloeden zo staat te lezen. Bij de supermarkt leidt dit tot de situatie dat mensen gevoeliger worden voor aanbiedingen, vaker naar meerdere supermarkten gaan en als – goedkoper - alternatief vaker naar het huismerk grijpen. Volgens het rapport van Deloitte leidt de economische crises ook binnen foodservice tot verandering in gedrag van mensen. Zo gaat een derde van de respondenten minder vaak uit eten en geeft meer dan eenderde van de ondervraagden ook aan vaker een lunchpakketje mee te nemen van huis in plaats van te bestellen in de kantine of elders te lunchen. Ook wordt aangegeven dat minder vaak maaltijden worden besteld. Andere uitkomsten uit het rapport zijn dat de belangstelling voor koopavonden afneemt, maar dat de belangstelling voor openstelling van de supermarkten op zondag toeneemt. Wat niet wil zeggen dat mensen vaker gebruik gaan maken van de zondagopenstelling, want die is met 44 procent van de ondervraagden, die er wel gebruik van maakt, al drie jaar stabiel. Bron: Deloitte/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid