Diageo lanceert nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO One
Platform - Diageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform, waar eigenaren van slijterijen en horeca 24 uur per dag terecht kunnen voor onder meer exclusieve trainingsvideo's, recepten, social media materiaal, speciale aanbiedingen, trends updates. Ook het bestellen van Diageo producten via hun reguliere groothandel kan met DIAGO One.
Met de lancering van DIAGEO One wil de drankproducent de relatie met haar afnemers verder verdiepen. Robert-Jan Werkhoven, Head of Business Transformation: ‘Na twee zware jaren gaat voor de horeca een nieuw seizoen van start. We hebben DIAGEO One gelanceerd om afnemers nog betere ondersteuning te bieden in het runnen van hun bedrijf. Zo kunnen eigenaren gemakkelijk op het platform terecht voor speciale aanbiedingen of POS materiaal.’
One-stop-shop
Alle geregistreerde pubs, clubs, bars en restaurants hebben op het platform exclusief toegang tot de opleidingsvideo's van de Diageo Bar Academy. Met deze video’s kun je als eigenaar je barpersoneel trainen en zelf inspiratie opdoen voor drankjes. Zo kan iedereen een Instagram-waardig drankje serveren. Op het DIAGEO One platform kunnen afnemers ook terecht voor achtergrondinformatie over Diageo-merken en tips over de ‘perfect serve’, zodat medewerkers hun klanten hier alles over kunnen vertellen. Er verschijnen daarnaast regelmatig updates met het laatste nieuws uit de markt en praktische tips van ervaringsdeskundigen, welke zijn afgestemd op de tijd van het jaar, evenementen, feestdagen en actuele ontwikkelingen. Zo kunnen Diageo-afnemers en eigenaren van Diageo-verkooppunten op DIAGEO One onder meer artikelen vinden over de inzet van een buitenbar of cocktail-inspiraties opdoen voor op het terras.
Bron: Diageo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht