Diageo lanceert nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO One


Een platform waar ondernemers tips, inspiratie en achtergronden kunnen vinden over de merken van Diageo

Platform - Diageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform, waar eigenaren van slijterijen en horeca 24 uur per dag terecht kunnen voor onder meer exclusieve trainingsvideo's, recepten, social media materiaal, speciale aanbiedingen, trends updates. Ook het bestellen van Diageo producten via hun reguliere groothandel kan met DIAGO One.

Met de lancering van DIAGEO One wil de drankproducent de relatie met haar afnemers verder verdiepen. Robert-Jan Werkhoven, Head of Business Transformation: ‘Na twee zware jaren gaat voor de horeca een nieuw seizoen van start. We hebben DIAGEO One gelanceerd om afnemers nog betere ondersteuning te bieden in het runnen van hun bedrijf. Zo kunnen eigenaren gemakkelijk op het platform terecht voor speciale aanbiedingen of POS materiaal.’

One-stop-shop

Alle geregistreerde pubs, clubs, bars en restaurants hebben op het platform exclusief toegang tot de opleidingsvideo's van de Diageo Bar Academy. Met deze video’s kun je als eigenaar je barpersoneel trainen en zelf inspiratie opdoen voor drankjes. Zo kan iedereen een Instagram-waardig drankje serveren. Op het DIAGEO One platform kunnen afnemers ook terecht voor achtergrondinformatie over Diageo-merken en tips over de ‘perfect serve’, zodat medewerkers hun klanten hier alles over kunnen vertellen. Er verschijnen daarnaast regelmatig updates met het laatste nieuws uit de markt en praktische tips van ervaringsdeskundigen, welke zijn afgestemd op de tijd van het jaar, evenementen, feestdagen en actuele ontwikkelingen. Zo kunnen Diageo-afnemers en eigenaren van Diageo-verkooppunten op DIAGEO One onder meer artikelen vinden over de inzet van een buitenbar of cocktail-inspiraties opdoen voor op het terras.

Bron: Diageo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht



Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam

Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september...

Lees bericht

Baro, bohemien kustplaats aan de Amsterdamse gracht

Horeca - Openluchtrestaurant Baro brengt de bohemien flair van badplaatsen op Ibiza en de energie van Tulum aan de Postjesweg in Amsterdam West. Met kleurrijk streetfood en verfrissende tequilacocktails serveert Baro zorgeloze vakantiedagen. Donderdag ging de locatie open.

Lees bericht


CBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022

Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid