Douglas-reclame over rimpels en suiker misleidend


Cosun Beet Company is de nieuwe naam van SuikerUnie

Uitspraak - De televisiereclame van parfumerieketen Douglas over suiker en rimpels, is misleidend en oneerlijk. Dat heeft de Reclame Code Commissie (RCC) en het College van Beroep (CvB) bepaald. Cosun Beet Company (voorheen SuikerUnie, red.) had tegen de reclame bezwaar gemaakt.

CEO Paul Mesters van Cosun Beet Company over de uitspraak: “Dat suiker rimpels zou veroorzaken is uit de lucht gegrepen. We vinden het belangrijk dat informatie over suiker correct is en gebaseerd is op wetenschap”.

In de betreffende reclame van de parfumerieketen wordt een huidcrème van Dermacosmetics, een exclusief merk van Douglas, aangeprezen. In de commercial wordt gezegd dat suiker rimpels veroorzaakt, met op de achtergrond suikerklontjes. Vervolgens wordt gesproken over versuikering van cellen, wat de huidstructuur stugger zou maken. De huidcrème zou hier de oplossing voor zijn.  

Uitspraak

Op 9 juni 2020 oordeelde de RCC dat de reclame misleidend is. Douglas tekende hier bezwaar tegen aan bij het CvB. Op 13 oktober 2020 bevestigde het CvB echter de uitspraak van de RCC, dat de reclame-uiting onjuist en misleidend. Daarmee is de zaak onherroepelijk.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Suiker Unie heet voortaan Cosun Beet Company

Naamswijziging – Na 54 jaar verandert Suiker Unie haar naam in Cosun Beet Company. De nieuwe bedrijfsnaam sluit beter aan bij de strategie die het bedrijf voorstaat, laat CEO Paul Mesters weten. Het bedrijf wil de focus leggen op een circulaire economie met de biet in de hoofdrol.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid