Duurzaam huislabel Hutten succesvol


Duurzaamheid - Het duurzaam huislabel De Guijt van Hutten Catering is een doorslaand succes. De omzet is in twee jaar tijd gegroeid naar 10 miljoen euro. Dit zegt directeur Bob Hutten. Het idee voor De Guijt is een aantal jaren geleden ontstaan door de toenemende problematiek in de foodbranche. Hutten laat volgens de directeur zien dat het middels producten ook anders kan. De Guijt is gezonder. In de producten van de Guijt zitten geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en er zit minder zout en suiker in en bevat betere vetten. “Bovendien hanteren we als uitgangspunt 200 footmiles. Dat betekent dat we bij alle producten kijken of ze energiezuinig kunnen worden geproduceerd. Dat betekent ook dat je de grondstoffen dicht in de buurt betrekt”, aldus Bob Hutten. Inmiddels bestaat het assortiment van De Guijt uit 2.000 artikelen. Hutten: “De producten vinden vooral aftrek in de foodservicemarkt en de zorgmarkt. De omzet is in twee jaar tijd gegroeid naar 10 miljoen euro.” Bron: FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid