Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava


Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over trends en innovaties rondom het komende terrasseizoen. Dit jaar is het levensmiddelenbedrijf opnieuw op de beurs aanwezig. De fabrikant heeft dan ook veel nieuws te vertellen, vooral als het gaat om Lipton. “Wij hebben de perfect serve vernieuwd”, vertelt Nicole van der Burgh, Senior Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever. “Maar”, zegt zij meteen daarop, “het alom bekende bol glas van Lipton blijft behouden hoor. Dat is een icoon, die meer dan twintig jaar geleden is geïntroduceerd en veel waarde heeft toegevoegd voor ondernemers die hierdoor meer konden vragen voor hun ijsthee. Het heeft hiermee de nieuwe standaard bepaald in de markt. Veel merken volgden ons.” Internationale werkgroep Toch was het tijd voor iets nieuws, iets dat naast de bekende perfect service van Lipton wordt gebracht. “Inmiddels hebben veel horeca nu tal van glazen achter de bar. Allemaal verschillend en vaak niet stapelbaar. Bovendien is het voor ons lastiger geworden om de totale markt met één type glas te bedienen. Daarom hebben we actie ondernomen”, aldus Van der Burgh. Hierbij is Unilever niet over één nacht ijs gegaan. “We hebben er lang over gedaan, er is een internationale werkgroep samengesteld die ondernemers en klanten uitgebreid heeft geïnterviewd. Gewoon omdat we willen dat het klopt. We willen een nieuwe icoon introduceren, een icoon die waarde toegevoegd voor ondernemers en consumenten, die herkenbaar is, die klopt qua look en feel en een icoon met extra beleving waar ondernemers fijn mee kunnen werken.” Het heeft geresulteerd in een glas dat speciaal voor Lipton is ontwikkeld. “In vergelijking met het bolglas is dit glas wat groter, het heeft subtiele branding en als het zonlicht op het glas schijnt dan geeft dat een heel mooi lichteffect in de vorm van de zon om het glas heen”, glundert Van der Burgh. Duurzaamheid De nieuwe perfect serve voldoet aan de nieuwste Lipton-standaarden, waarbij duurzaamheid een speerpunt vormt. “De nieuwe stamper is bijvoorbeeld meermalen te gebruiken, door het stevige materiaal dat ook vaatwasserbestending is”, legt Van der Burgh uit. Begin dit jaar stopte Lipton met de bekende gele stampertjes in de horeca. “Vanwege het gebruik; het oude stampertje belandde na één keer vaak al in de prullenbak en was dus een single use-artikel”, verklaart Van der Burgh. Volgens haar ook geen rietjes in cocktails meer en geen plastic deksels meer op bekers. “Wij ondernemen al langere tijd verschillende initiatieven om de uitdagingen rondom plastic afval aan te pakken. De initiatieven zijn onder andere gericht op bewustwording bij consumenten, door hen via de verpakking aan te sporen om de flessen te recyclen. Ook organiseren wij met Lipton op actieve wijze verschillende opruimacties (clean-ups) waarbij consumenten en medewerkers worden betrokken, om iedereen bewust te maken van de omvang van de uitdagingen en gedragsverandering te stimuleren.” Hiernaast verduurzaamt Lipton de verpakking: het komend jaar worden alle 60 miljoen plastic flessen van Lipton gemaakt van 100 procent gerecycled plastic en volledig recyclebaar. De nieuwe flessen worden gemaakt van het materiaal rPET. Doordat het produceren van nieuw plastic niet meer nodig is, draagt Lipton bij aan het reduceren van de totale plastic consumptie. Van der Burgh: “De missie van Lipton is om uiteindelijk een circulair merk te worden in Nederland.” Tafelkaarthouders uit huishoudelijk afval Ook op de Horecava is veel van die missie terug te vinden. “Wij hebben dit jaar een groot Lipton-terras, waar wij bezoekers alles vertellen over onze ambities op het gebied van duurzaamheid. En natuurlijk introduceren we daar ook de nieuwe perfect serve”, lacht de Senior Brand Manager van Lipton. Op het Horecava-terras zijn uiteraard ook de POS-materialen van Lipton te vinden. Met onder meer tafelkaarthouders gemaakt van materiaal dat is gewonnen uit lokaal huishoudelijk afval, krijtborden van FSC-hout en parasols van gerecyclede materialen. “Duurzaamheid wordt meer en meer een hygiënefactor, ook voor ondernemers. Op de Horecava vertellen wij hen hierover, en vertellen wij over de stappen die wij allemaal zetten, in de hoop dat zij dit ook vertalen naar hun gasten. Immers, als een stampertje ontbreekt bij een perfect serve dan is het wel belangrijk aan gasten te vertellen waarom dat is, en wat de (duurzame) gedachte daarachter is. Dat zorgt voor begrip in plaats van dat men zich ergert”, weet Van der Burgh. De grootste De duurzaamheidsstrategie, de nieuwe perfect serve: Lipton blijft zonder twijfel hét terrasmerk van Nederland. “We zitten niet stil, zeker niet. Op de Horecava zullen we ook onze productinnovaties voor 2020 presenteren. Deze producten sluiten perfect aan bij onze leidende positie op het gebied van natuurlijkheid, minder suiker en beleving en voegen zeker waarde toe voor de out-of-homemarkt. En ze zullen op tijd voor het nieuwe terrasseizoen in maart, april beschikbaar zijn. Veel meer wil ik er nog niet over zeggen. Nieuwsgierig? Kom maar naar onze stand in hal 11, standnummer 23 op de Horecava. Dan kun je de nieuwste Lipton-varianten meteen proeven.” Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over trends en innovaties rondom het komende terrasseizoen. Dit jaar is het levensmiddelenbedrijf opnieuw op de beurs aanwezig. De fabrikant heeft dan ook veel nieuws te vertellen, vooral als het gaat om Lipton. “Wij hebben de perfect serve vernieuwd”, vertelt Nicole van der Burgh, Senior Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever. “Maar”, zegt zij meteen daarop, “het alom bekende bol glas van Lipton blijft behouden hoor. Dat is een icoon, die meer dan twintig jaar geleden is geïntroduceerd en veel waarde heeft toegevoegd voor ondernemers die hierdoor meer konden vragen voor hun ijsthee. Het heeft hiermee de nieuwe standaard bepaald in de markt. Veel merken volgden ons.” Internationale werkgroep Toch was het tijd voor iets nieuws, iets dat naast de bekende perfect service van Lipton wordt gebracht. “Inmiddels hebben veel horeca nu tal van glazen achter de bar. Allemaal verschillend en vaak niet stapelbaar. Bovendien is het voor ons lastiger geworden om de totale markt met één type glas te bedienen. Daarom hebben we actie ondernomen”, aldus Van der Burgh. Hierbij is Unilever niet over één nacht ijs gegaan. “We hebben er lang over gedaan, er is een internationale werkgroep samengesteld die ondernemers en klanten uitgebreid heeft geïnterviewd. Gewoon omdat we willen dat het klopt. We willen een nieuwe icoon introduceren, een icoon die waarde toegevoegd voor ondernemers en consumenten, die herkenbaar is, die klopt qua look en feel en een icoon met extra beleving waar ondernemers fijn mee kunnen werken.” Het heeft geresulteerd in een glas dat speciaal voor Lipton is ontwikkeld. “In vergelijking met het bolglas is dit glas wat groter, het heeft subtiele branding en als het zonlicht op het glas schijnt dan geeft dat een heel mooi lichteffect in de vorm van de zon om het glas heen”, glundert Van der Burgh. Duurzaamheid De nieuwe perfect serve voldoet aan de nieuwste Lipton-standaarden, waarbij duurzaamheid een speerpunt vormt. “De nieuwe stamper is bijvoorbeeld meermalen te gebruiken, door het stevige materiaal dat ook vaatwasserbestending is”, legt Van der Burgh uit. Begin dit jaar stopte Lipton met de bekende gele stampertjes in de horeca. “Vanwege het gebruik; het oude stampertje belandde na één keer vaak al in de prullenbak en was dus een single use-artikel”, verklaart Van der Burgh. Volgens haar ook geen rietjes in cocktails meer en geen plastic deksels meer op bekers. “Wij ondernemen al langere tijd verschillende initiatieven om de uitdagingen rondom plastic afval aan te pakken. De initiatieven zijn onder andere gericht op bewustwording bij consumenten, door hen via de verpakking aan te sporen om de flessen te recyclen. Ook organiseren wij met Lipton op actieve wijze verschillende opruimacties (clean-ups) waarbij consumenten en medewerkers worden betrokken, om iedereen bewust te maken van de omvang van de uitdagingen en gedragsverandering te stimuleren.” Hiernaast verduurzaamt Lipton de verpakking: het komend jaar worden alle 60 miljoen plastic flessen van Lipton gemaakt van 100 procent gerecycled plastic en volledig recyclebaar. De nieuwe flessen worden gemaakt van het materiaal rPET. Doordat het produceren van nieuw plastic niet meer nodig is, draagt Lipton bij aan het reduceren van de totale plastic consumptie. Van der Burgh: “De missie van Lipton is om uiteindelijk een circulair merk te worden in Nederland.” Tafelkaarthouders uit huishoudelijk afval Ook op de Horecava is veel van die missie terug te vinden. “Wij hebben dit jaar een groot Lipton-terras, waar wij bezoekers alles vertellen over onze ambities op het gebied van duurzaamheid. En natuurlijk introduceren we daar ook de nieuwe perfect serve”, lacht de Senior Brand Manager van Lipton. Op het Horecava-terras zijn uiteraard ook de POS-materialen van Lipton te vinden. Met onder meer tafelkaarthouders gemaakt van materiaal dat is gewonnen uit lokaal huishoudelijk afval, krijtborden van FSC-hout en parasols van gerecyclede materialen. “Duurzaamheid wordt meer en meer een hygiënefactor, ook voor ondernemers. Op de Horecava vertellen wij hen hierover, en vertellen wij over de stappen die wij allemaal zetten, in de hoop dat zij dit ook vertalen naar hun gasten. Immers, als een stampertje ontbreekt bij een perfect serve dan is het wel belangrijk aan gasten te vertellen waarom dat is, en wat de (duurzame) gedachte daarachter is. Dat zorgt voor begrip in plaats van dat men zich ergert”, weet Van der Burgh. De grootste De duurzaamheidsstrategie, de nieuwe perfect serve: Lipton blijft zonder twijfel hét terrasmerk van Nederland. “We zitten niet stil, zeker niet. Op de Horecava zullen we ook onze productinnovaties voor 2020 presenteren. Deze producten sluiten perfect aan bij onze leidende positie op het gebied van natuurlijkheid, minder suiker en beleving en voegen zeker waarde toe voor de out-of-homemarkt. En ze zullen op tijd voor het nieuwe terrasseizoen in maart, april beschikbaar zijn. Veel meer wil ik er nog niet over zeggen. Nieuwsgierig? Kom maar naar onze stand in hal 11, standnummer 23 op de Horecava. Dan kun je de nieuwste Lipton-varianten meteen proeven.”

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht

Unilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen

IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.

Lees bericht



Succesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience

Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid