Eerste Coca-Cola-campagne sinds coronapandemie
Campagne - Coca-Cola lanceert vandaag voor het eerst sinds de start van de coronapandemie een nieuwe reclamecampagne. Het frisdrankbedrijf roept in de videospot ‘Open Like Never Before’ op tot ‘een beter normaal’.
De campagne is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar ‘normaal’: in plaats daarvan kunnen we vooruit, samen, de wereld veranderen – en beter maken. De campagne moet mensen inspireren meer open te staan en te genieten van wat we om ons heen hebben. Het begint met een manifest dat speciaal hiervoor is geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poe. Het is een oproep aan ons allemaal om ‘open te staan als nooit tevoren’ en te genieten van wat we om ons heen hebben. Juist ook de alledaagse dingen.
Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening.
Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland: “Open Like Never Before gaat uit van de gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruitzetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit deze periode. De campagne steekt ook onze horecapartners een hart onder de riem: hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen. Zij vormden al die tijd het hart van onze samenleving.”
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtHorecaEvenTT blijft qua sfeer indruk maken
Vakbeurzen – Niet het aanbod, maar juist de sfeer maakt de vakbeurs HorecaEvenTT in Leeuwarden zo specifiek. Zowel deelnemer als bezoek laten merken dat de beurs gezien wordt als de ontmoetingsplatform voor het noordelijk deel van Nederland. Daarom doelgerichte gesprekken op de beursvloer en door de komst van veel horecaondernemers van de eilanden een efficiënte manier van relatiebeheer voor veel...
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees bericht