Efteling serveert kindermenu in ‘muzikale paddenstoel’
Leisure – Wie vanaf dinsdag 8 maart een kindermenu bestelt bij de Efteling krijgt deze geserveerd in een muzikale paddenstoel. Het nieuwe kindermenu is op vier horecalocaties in het park verkrijgbaar.
Op de horecalocaties De Hongerige Machinist, Frau Boltes Küche en de Smulpaap bestaat het kindermenu uit frietjes met kipnuggets, (vega) frikandelletjes of tomaatjes met appelsap of water en een appeltje, zo laat de Efteling weten. Kinderen in restaurant Het Witte Paard hebben naast dit menu ook de mogelijkheid om te kiezen voor een gezonder alternatief, dat bestaat uit een vegan pasta of een sateetje als snack.
Kinderen krijgen de maaltijd geserveerd in het herbruikbare rode kommetje met witte stippen. In het witte stammetje zit een speaker waaruit het originele muziekstuk te horen is. Maaltijd op? Zet de schone kom op de stam en maak zo je eigen muzikale paddenstoel, net als in het Sprookjesbos.
Afval verminderen
“Bij het ontwikkelen van het nieuwe kindermenu was het verminderen van afval een belangrijk uitgangspunt”, legt Assortimentsmanager Horeca Michiel van Kempen uit. “Het nieuwe kindermenu heeft daarom geen kartonnen doosje, maar wel een herbruikbare kom. Zo wordt er niets weggegooid en neemt de gast een leuke Efteling-herinnering mee naar huis. Met onze muzikale paddenstoel denken we in totaal ruim 10.000 kilo karton en ruim 1.500 kilo plastic met aluminium te besparen.”
Bron: Efteling/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
The Tosti Club zet eerste stappen in leisure-omgeving
Leisure – Jumpsquare Group gaat een samenwerking aan met The Tosti Club. De tosti’s zijn een aanvulling op het menu van de 22 trampolineparken in Nederland, waarvan 18 parken tot de groep behoren en vier parken franchise zijn.
Lees berichtAttractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit
Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtEfteling opent nieuw horecapunt met zelfscankassa’s
Attractiepark – Efteling opent op 1 juli een nieuw horecapunt, waarbij de gast producten kan afrekenen via zelfscankassa’s. Het gaat om het horecapunt In den Swarte Kat bij de nieuwe attractie Dans Macabre.
Lees bericht‘Efteling en Maastricht UMC+ meest aantrekkelijke werkgever’
Onderzoek - Efteling en Maastricht UMC+ ontvangen de Randstad Awards als meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse Randstad Employer Brand Research dat onderzoeksbureau Kantar.
Lees berichtLa Place opent in Efteling als Oosterse Kashba
Formulenieuws – Het is de grootste locatie van La Place, en meteen ook de duurste. Exploitant Vermaat heeft samen met attractiepark Efteling en La Place een waar ‘foodpaleis’ neergezet in de sfeer van Sinbad de Zeeman uit de verhalen van 1001-nacht. Het nieuwe restaurant, dat onder de naam Kashba wordt geïntroduceerd, kent naast het gebruikelijke La Place-assortiment ook een aantal...
Lees bericht