EG Group opent supermarkt in Blackburn

Buitenland – De EG Group, in Nederland bekend van Texaco, ESSO en Spar Express, heeft in de Blackburn, de plaats waar het hoofdkantoor zit, een supermarkt geopend met zo’n 15.000 artikelen. De supermarkt, Euro Grocers, is 1 april opengegaan en moet een breed en divers publiek aanspreken. Producten uit verschillende werelddelen zijn er terug te vinden.
De supermarkt is een initiatief van de broers Zuber en Mohsin Issa, maar schijnt nog meer een privéproject te zijn van CEO Zuber Issa. De supermarkt wordt in de media aangeduid als tijdelijke winkel, maar alles wijst er op dat het project niet voor de korte termijn is. Het assortiment richt zich met name op de stedeling en de diversiteit daarbinnen aan verschillende culturen.
Veelzijdig
In de supermarkt een visboer, slagerij met halalvlees en een bakkerij. Maar ook een afdeling met de naam Ambala met Indiase zoetheden en hartigheden. Naast een uitgebreid aanbod aan groente en fruitartikelen, ook een ruim aanbod aan diepvriesproducten. Het assortiment is zodanig opgebouwd dat het de veelzijdigheid aan culturen binnen een stedelijke omgeving probeert aan te spreken. En dat tegen scherpe prijzen. De supermarkt heeft naast bemande kassa’s, ook selfcheckouts.
Extra banen
Waarom Zuber Issa met de tijdelijke supermarkt is gestart is niet helemaal duidelijk. De EG Group maakte onlangs wel bekend de komende drie jaar extra banen te willen creëren voor zo’n 500 leerlingen, die door kunnen stromen naar leidinggevende functies binnen het hoofdkantoor, of binnen ‘goodfoodeten’ LEON, of de bakkerijketen Cooplands, die beide in 2021 werden overgenomen. De EG Group heeft de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt.
EG Group
De broers Zuber en Mohsin Issa zijn ooit gestart met een tankstation in Engeland, maar inmiddels uitgegroeid naar een wereldwijde speler op het gebied van retail. Het bedrijf is actief in verschillende Europese landen, maar ook in Amerika. In Nederland exploiteert de EG Group tankstations en diverse fastfoodlocaties.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe commerciële aanpak Jumbo werpt vruchten af
Supermarkt - Jumbo Supermarkten heeft in de eerste helft van 2025 duidelijk de weg omhoog gevonden. Dankzij een aangescherpte commerciële strategie zag de supermarktketen het aantal klanten stijgen, nam de klanttevredenheid toe en groeiden zowel omzet als marktaandeel. In totaal behaalde Jumbo een concernomzet van €5,8 miljard, een toename van 3,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het marktaandeel staat inmiddels op 20,1%.
Lees berichtAlbert Heijn en franchisenemers sluiten nieuw akkoord
Formulenieuws – Albert Heijn en de Vereniging Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) hebben een akkoord bereikt over nieuwe afspraken die hun samenwerking toekomst bestendig maken. Met het nieuwe akkoord komt ook een einde aan de juridische procedure die sinds 2014 liep.
Lees berichtNieuwe preventiestrategie VWS zet in op gezonde keuze
Overheid - Met de nieuwe preventiestrategie zet demissionair staatssecretaris Karremans (Jeugd, Preventie en Sport) in op het toegankelijker maken van gezonde keuzes. Niet door mensen te vertellen wat ze moeten doen, maar door ervoor te zorgen dat gezond leven logischer en eenvoudiger wordt. De ministerraad heeft onlangs ingestemd met deze brede en vernieuwende aanpak.
Lees berichtEG Group opent eerste Go Fresh Foodbar in hotel
Formulenieuws – EG Group is gestart met de bouw van een Go Fresh Foodbar in het GR8 Hotel Breda. De locatie, die eind augustus opent, markeert de eerste horeca-exploitatie van Go Fresh in een hotel. Tot nu toe was de Go Fresh-formule te vinden binnen tankstations van Esso en Texaco.
Lees berichtColruyt Group krijgt goedkeuring overname Delitraiteur
Buitenland - Colruyt Group heeft toestemming gekregen van de Belgische Mededingingsautoriteit voor de overname van alle winkels van Delitraiteur. De overname werd in oktober 2024 al aangekondigd en past in de groeistrategie van de retailgroep.
Lees berichtPathé popcorn voortaan te koop bij Albert Heijn
Bioscopen - Een primeur voor iedereen die graag snackt tijdens het filmkijken. Voor het eerst is de echte Pathé popcorn verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkt. De popcorn, in smaken zoet en zout, is voortaan verkrijgbaar in alle 660 Albert Heijn winkels.
Lees bericht