Ekoplaza en Marqt in pilot van start als Ekoplaza Foodmarqt


Ekoplaza Foodmarqt aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam / Foto bij: Udea

Formulenieuws - Ekoplaza en Marqt hebben hun idealen, merken en formules gebundeld en gaan een pilotwinkel openen onder de naam  Ekoplaza Foodmarqt. Zaterdag 21 mei wordt de eerste locatie geopend aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam.

“Met Marqt redden we in 2019 een prachtig en sterk merk van de ondergang. Een merk vol duurzame idealen voor de noodzakelijke veranderingen van onze voedselketen. Daarom passen ze ook zo goed bij ons”, stelt CEO, Erik Does van groothandel Udea, waartoe de formules van Ekoplaza en Marqt behoren. “De sterke kanten van Marqt zie je terug in het nieuwe klimaatvriendelijke winkelconcept: verse vis op ijs, biokip aan het spit, vers klaargemaakte salades en maaltijden. Naast een plek voor een kopje koffie, een bereidingstip en een lekker recept is Foodmarqt een winkel voor thuiskoks die graag verse producten willen voelen en proeven.”

100% biologisch

Achter de schermen werkte het team van Ekoplaza twee jaar lang hard aan het assortiment. Het assortiment van Marqt was duurzaam, met 35% biologische producten. Inmiddels is het hele assortiment 100% biologisch, behalve het water, zout en de producten uit de zee.“Onderzoek wijst uit dat retailers en merken die duurzaamheid omarmen en de consument positieve keuzes bieden, relevanter zijn dan ooit”, aldus Does. “In antwoord op de zorgen die Amsterdammers hebben over klimaat en natuur, biedt ons beloningsprogramma ‘Ekovrienden’ klanten praktische handvatten om via hun boodschappen te investeren in een gezondere wereld voor de generaties na ons. Zo kunnen klanten de punten die zij verdienen met hun boodschappen eventueel doneren aan lokale bioboeren. Mooi om te delen is dat elk gedoneerd punt 1m3 biodiversiteit oplevert.”

Bron: Udea/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht


AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid