Enrico-Glasbest neemt merk Bertolli over van Unilever
Overname - Het Nederlandse handelsbedrijf Enrico-Glasbest neemt het Unilever-merk Bertolli over. Dat is vandaag bekend gemaakt. De overname betreft naast de merkrechten onder de Bertolli licentie, ook de Europese activiteiten op het gebied van Pastasauzen, Pesto en Mayonaise.
Unilever had al eerder de activiteiten in Olijfolie en Margarines verkocht aan respectievelijk Deoleo (2008) en KKR/Upfield (2018). Het merk Bertolli is, evenals de activiteiten in de Verenigde Staten, sinds 2014 eigendom van de Japanse Mizkan Group.
Aleks Fiege en Jet van Koten, beiden als manager bij Unilever in het verleden nauw betrokken bij Bertolli, hebben het initiatief genomen tot deze overname. Daarin zijn zij samen opgetrokken met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane levensmiddelen in de Benelux. Robin Heetkamp, Algemeen Directeur van Enrico-Glasbest: “Bertolli sluit als merk naadloos aan bij de strategie en ambities van Enrico-Glasbest: het bedrijf is in de afgelopen jaren sterk gegroeid en gereed gemaakt voor een dergelijke stap voorwaarts.
Na overname bestaat het managementteam van Enrico-Glasbest uit Robin Heetkamp (Algemeen Directeur), Andrea Groot Wassink (Financieel Directeur), Jet van Koten (Commercieel Directeur), Aleks Fiege (Directeur Marketing & NPD), Peter Boer (Directeur Verkoop & Export) en Frank van Mansum (Directeur Inkoop).
Om een soepele integratie mogelijk te maken is een overgangsperiode van 6 maanden overeengekomen, waarin Unilever de verkoop en operatie voor Bertolli blijft verzorgen.
Bron: Enrico-Glasbest/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtSuccesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience
Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.
Lees bericht