Ex-topmannen Subway komen met 'hotdogconcept' Nathan’s Famous


Foodformule - Justin Goes en Joost Labadie, twee voormalige topmannen van sandwichformule Subway zijn het bedrijf The Foodservice Expert Group (TFEG) gestart en komen met het foodconcept Nathan’s Famous naar Europa.

Het gaat om een Amerikaans fastfoodconcept met wereldwijd 225 locaties. Met de restaurants wil Nathan’s Famous haar gasten graag de ‘Flavor of New York’ bieden, aldus de omschrijving. Nathan’s Famous is niet alleen beschikbaar als restaurant, de formule kent ook varianten als shop-in-shop, kioskverkoop en zelfs als foodtruck.

Hoewel Nathan’s Famous in Amerika vooral bekend staat om de ‘superieure’ hotdog, richt de formule zich op meerdere productgroepen. Ook gepaneerde kipproducten en burgers en shakes behoren tot het assortiment. Ook het feit dat de producten van het foodconcept zowel in foodservicebedrijven als verpakt retail zijn terug te vinden, is niet alledaags. Alleen al in de VS worden de producten verpakt en onverpakt op zo’n 70.000 locaties aangeboden.

Flexibel

Labadie en Goes kwamen tijdens hun reizen voor Subway in contact met de topman van Nathan’s Famous. Het concept sprak hen aan juist omdat het merk zich niet richt op één specifieke productgroep, maar afhankelijk van omstandigheden kan verbreden of versmallen. Ook de flexibiliteit van het foodconcept als zodanig biedt het foodconcept extra mogelijkheden. Nathan’s Famous is zelfs inzetbaar als zogenaamde ‘dark kitchen’ – voor uitsluitend bezorging. En omdat de producten ook verpakt worden aangeboden kan Nathan’s Famous worden aangeboden aan groothandels en restaurants.

Internationaal

De 225  Nathan’s restaurants zijn voornamelijk te vinden in de VS, maar daarnaast ook in de Dominicaanse Republiek, Jamaica, Kazachstan, Maleisië, Panama, Filipijnen, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten.

Driejarige overeenkomst

Labadie en Goes kennen de wereld van franchise en shopconcepten van binnenuit. Jarenlang waren zij actief in de wereld van foodformules op franchisebasis, de laatste jaren als Europees eindverantwoordelijke voor de sandwichformule Subway. Zij hebben, vanuit hun bedrijf The Foodservice Expert Group, met Nathan’s Famous een driejarige overeenkomst gesloten om de foodformule Europees uit te rollen en de verpakte producten van het merk verder vorm te geven.

(Binnenkort meer over deze nieuwe Europese formule in de aankomende @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

Lees bericht




Antonio Stroes verkoopt deel Kwalitaria aan Antea

Formulenieuws – Antonio Stroes, oprichter en aandeelhouder van cafetariaformule Kwalitaria, heeft een deel van zijn aandelen verkocht aan investeringsmaatschappij Antea. Hiermee gaat het cafetariabedrijf een volgende fase in, die zich richt op overnames en ook gericht is op de zakelijke markt.

Lees bericht


Zuster Evie breidt management uit

Management - Per 1 juli 2021 treden Annet Nijbroek en Maaike Waarts toe tot het managementteam van Zuster Evie als management trainees. Zuster Evie is een franchiseformule voor lokaal gemaakte lekkernijen, opgericht door Eline Tromp-Vrielink in 2014.

Lees bericht

Broers van der Wende openen tweede Spare Rib Express

Formulenieuws - Al maanden keken de broers uit naar de opening van hun tweede Spare Rib Express. Na Drachtsteden wilden zij een tweede locatie in Sliedrecht om hun gasten van een snelle bezorgmaaltijd te voorzien. Onlangs werd het bezorgrestaurant officieel geopend.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid