Eye Wish winnaar ABN AMRO Retailer of the Year, Van Eerd beste Executive


Verkiezing - Eye Wish Opticiens is uitgeroepen tot ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2020-2021. Ook sleepte zij de eretitel ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2020-2021 in de wacht. Jumbo-topman Frits van Eerd won de vakprijs ‘ABN AMRO Retail Executive’ 2020-2021. De prijzen werden vanavond bekendgemaakt.

Er werden meer prijzen uitgereikt. Zo won Zooplus de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ 2020-2021 en won het managementteam van Zeeman de vakprijs ‘ABN AMRO Retail Managementteam of the Year’ 2020-2021. De ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year’ 2020-2021 is dit jaar door MUD Jeans gewonnen. De winnaars werden bekendgemaakt via een online event, uitgezonden vanuit de studio van First Impression in Tilburg.

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’. Eerder, op 21, 22 en 23 september, waren al de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten kans op de overalltitels. Uiteindelijk kwam Eye Wish Opticiens als beste uit de bus.

‘ABN AMRO Retailer of the Year’ 2020-2021 vakprijzen

Frits van Eerd van Jumbo won de vakprijs ‘ABN AMRO Retail Executive’ uit een gevarieerde lijst van genomineerden. Dit waren Hajir Hajji (Action), Hans Geels (Dille & Kamille), Marit van Egmond (Albert Heijn) en Michiel Witteveen (Mirage Retail Group)

Beste Managementteam

Het managementteam van Zeeman schreef met 40 procent van de stemmen de vakprijs voor het beste Retail Managementteam 2020-2021 op zijn naam. De top 5 zag er als volgt uit: IKEA, Picnic, Rituals, Swiss Sense en de latere winnaar Zeeman.

De winnaars van de vakprijzen ‘Executive’ en ‘Retail Managementteam’ zijn vastgesteld nadat een jury de beste executives en managementteams heeft genomineerd. Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ overall event konden retailers hun stem uitbrengen. Nadat de stemmen van vakgenoten waren verzameld, namen de winnaars de award in ontvangst.

MUD Jeans won de vakprijs ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year’ 2020-2021. Het bedrijf werd geselecteerd uit verschillende sustainable retailers. De top 3 zag er als volgt uit: Fairphone, MUDjeans en Zeeman

Jury

De ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs binnen het concept ‘Retailer of the Year Nederland’. De jury, bestaande uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN AMRO), Evelijn Vissers (Business Consultant Retail, Q&A), Margreet van Schaijck (Brand Manager, Lush Europe NL & BE), Elfrieke van Galen (Partner, TheRockGroup), Michiel van Yperen (Transitionmanager, MVO Nederland) en Meike Koster (Marketing & Communications Manager, Max Havelaar) nomineerden op basis van zes criteria welke drie duurzame retailers in Nederland het beste presteren. Op het overall-event van de ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ verkiezingen kregen de aanwezige retailers de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de drie genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 50 procent de uitslag van de prijs. De overige 50 procent is door stemmen bepaald.

Bron: Q&A/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid