Fanta start nieuwe interactieve #WhatTheFanta campagne


Campagne - FantaTM lanceert de nieuwe #WhatTheFanta-campagne; een jaarlijks terugkerende interactieve campagne die draait om de suikervrije Fanta. Om het mysterie te benadrukken, is het Fanta logo op alle #WhatTheFanta-uitingen vervangen door een groot vraagteken. Consumenten worden door middel van hints uitgedaagd de drie knalroze #WhatTheFanta-smaakcombinaties te raden.

Dit jaar introduceert Fanta de smaakinformant: een insider die de geheimen over de nieuwe suikervrije #WhatTheFanta-smaakcombinaties bekend probeert te maken door hints weg te geven. Met de #WhatTheFanta-campagne richt Fanta zich hoofdzakelijk op jongeren en combineert daarom online en offline-activaties. Door bijvoorbeeld de QR-code op een Fanta-verpakking of buitenreclame te scannen of door te klikken op een online swipe-up, komen zij terecht in de online WTFanta-hub. Hier kunnen zij deelnemen aan missies om, samen met de smaakinformant, de verschillende smaakcombinaties te proberen te raden. Jelle Krikke, Brand Manager Core Brands & New Beverages bij The Coca-Cola Company: “Bij Fanta staat plezier centraal. Omdat dit het derde jaar van deze populaire campagne is, zijn we op zoek gegaan naar een grappige, vernieuwende activiteit om met Fanta-fans in contact te komen.”

De nieuwe #WhatTheFanta-campagne is in week 17 gestart en loopt door tot en met week 28. De mysterieuze suikervrije Fanta smaken zijn vanaf deze week verkrijgbaar in de 250ml blikverpakking en 1.5L PET-fles.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht



Coca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI

Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.

Lees bericht

Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid