Fanta vernieuwt fles en logo wereldwijd


Frisdranken – Het frisdrankmerk Fanta ondergaat een wereldwijde merkevolutie. Zowel logo als fles zijn veranderd en aangepast aan de jonge, dynamische doelgroep. De nieuwe flessen stromen vanaf vrijdag in. “Het logo is met de hand uitgesneden en vervolgens gedigitaliseerd,” licht Gijs Brons, brandmanager Fanta bij Coca-Cola Nederland toe. “Dat authentieke, handgemaakte zie je echt nog terug. Ook hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.” Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta een smiley verwerkt, matchend met het speelse en vrolijke karakter van het merk. De flessen zijn allemaal spiraalvormig geworden. Een volledig uniek ontwerp, exclusief voor Fanta. De spiraalvorm geeft het gevoel dat je de fruitsmaken van Fanta echt uit de fles kan knijpen. Met de vernieuwde fles wordt het fruitige, leuke en levendige karakter van Fanta benadrukt. De vernieuwde visuele identiteit wordt ook doorgevoerd op de blikverpakkingen. Coca-Cola is op tal van vlakken momenteel bezig het drankenassortiment aan te passen en de verpakkingen door te lichten. Zo introduceerde de frisdrankengigant onlangs de Coca-Cola Zero Sugar en besloot het vanaf deze week ook de Sprite suikervrij te maken hier in Nederland. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks Frisdranken – Het frisdrankmerk Fanta ondergaat een wereldwijde merkevolutie. Zowel logo als fles zijn veranderd en aangepast aan de jonge, dynamische doelgroep. De nieuwe flessen stromen vanaf vrijdag in. “Het logo is met de hand uitgesneden en vervolgens gedigitaliseerd,” licht Gijs Brons, brandmanager Fanta bij Coca-Cola Nederland toe. “Dat authentieke, handgemaakte zie je echt nog terug. Ook hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.” Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta een smiley verwerkt, matchend met het speelse en vrolijke karakter van het merk. De flessen zijn allemaal spiraalvormig geworden. Een volledig uniek ontwerp, exclusief voor Fanta. De spiraalvorm geeft het gevoel dat je de fruitsmaken van Fanta echt uit de fles kan knijpen. Met de vernieuwde fles wordt het fruitige, leuke en levendige karakter van Fanta benadrukt. De vernieuwde visuele identiteit wordt ook doorgevoerd op de blikverpakkingen. Coca-Cola is op tal van vlakken momenteel bezig het drankenassortiment aan te passen en de verpakkingen door te lichten. Zo introduceerde de frisdrankengigant onlangs de Coca-Cola Zero Sugar en besloot het vanaf deze week ook de Sprite suikervrij te maken hier in Nederland. Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid