Fast casualketen SLA opent nieuwe vestiging in Leiden
![](/images/made/uploads/Sla_Leiden_1080_1440_90.jpg)
Formulenieuws – SLA heeft een nieuwe vestiging geopend in het centrum van Leiden. Samen met franchisenemers Berre en Munur opende de fast casualketen de eerste van een reeks nieuwe vestigingen. De formule wil groeien, ook in het buiteland.
SLA is een scale-up opgericht in 2013. De keten heeft een ambitieuze groeidoelstelling van 5 à 6 nieuwe SLA vestigingen per jaar. In Leiden opende SLA op 15 maart haar 14e locatie. Met een team van meer dan 200 collega’s is SLA, volgens eigen zeggen, de grootste plant-focused keten van Nederland. De keten wil binnen twee jaar ook de eerste vestigingen openen in de rest van Europa.
Samen met meer dan 15 kleinschalige partners en boeren die elk unieke, hoofdzakelijk biologische ingrediënten of dranken leveren, biedt SLA gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen. Mede-oprichter Jop de Graaf: “Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. Met SLA willen we onze impact vergroten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. Met plantaardige ingrediënten, een praktisch zero-waste keuken en eerlijke samenwerkingen zetten we belangrijke stappen. Als trots familiebedrijf werken we elke dag samen met een gemotiveerd team om ons bedrijf in te zetten voor positieve verandering. En iedereen die SLA eet, doet eraan mee. One salad at a time. Alles voor een kleine impact op de wereld en een grote impact op jezelf.” Mede-oprichter Nina Pierson: “Nú is het tijd voor de volgende stap. Als maatschappij staan wij voor enorme uitdagingen. Het huidige voedselsysteem brengt te veel negatieve neveneffecten met zich mee en beïnvloedt de gezondheid van ons als mens en onze planeet. Dit moet veranderen. Vanuit SLA willen wij bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten , want alleen zo kunnen wij samen van gezond maar ook vooral goed eten de nieuwe-norm maken.”
Bron: SLA/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtSodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025
Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtWakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees berichtFlora Professional introduceert plantaardige ijsmix
Introductie - Flora Professional komt met een nieuwe plantaardige ijsmix. Een zuivelalternatief voor professionals die op zoek zijn naar zuivel- en allergeenvrije mogelijkheden.
Lees bericht