Fastfood verliest zijn slechte imago


Fastservice - Het nieuwe fastfood is vers, bevat meer vitaminen, minder calorieën en geen toegevoegde stoffen. Dat maakt het waardevol voor de consument. FoodService Europe and Middle East (FSE) onderzocht drie succesvolle buitenlandse ketens en concluderen dat deze ketens bewijzen dat gezonde producten tegenwoordig sexy zijn. FSE onderzocht de buitenlandse ketens EXKi (heeft ook een vestiging in Nederland), dean & david en Hitzberger. “Deze drie concepten bewijzen dat gezond eten getransformeerd kan worden in sexy producten die gewild worden door een breed publiek en niet enkel alleen door de niche”, citeert het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) op zijn website uit het rapport van FSE. De restaurants van deze ketens passen op geen enkele manier bij het geitenwollensokkenimago dat twintig jaar geleden nog aan de gezondheidsindustrie verbonden was. Het design en de ambiance van alle drie de onderzochte ketens, zijn jong en stijlvol, meldt het FSE. De concepten doen er volgens FSE bovendien alles om hun producten geloofwaardig te maken. Alle drie de ketens bieden een hoge mate van transparantie over hun eten. Klanten kunnen op de website alles opzoeken over de voedingswaarde, maar ook over de afkomst van producten en of een product organisch of veganisch is. Bron: FSIN  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid