FEBO ontwikkelt samen met artiest Donnie ’t Fenomeentje
Formulenieuws – Cafetariaketen FEBO en artiest Donnie zijn samen de keuken in gedoken hebben een nieuwe snack ontwikkeld: ’t Fenomeentje. Een ambachtelijke, vegetarische, krokante en licht pittige Nasisnack.
Donnie is snackliefhebber en had als hitartiest ook een droom om een eigen snack te hebben. Voor ’t Fenomeentje zijn Donnie, die oorspronkelijk is opgeleid als kok en Dennis de Borst, eigenaar FEBO, samen aan de slag gegaan om deze nieuwe snack te creëren. Na meerdere kook- en proefsessies is het gewenste resultaat ontstaan. “Het was altijd al een droom om een eigen snack op de markt te brengen. Dat die droom nu, samen met FEBO, is uitgekomen is wel een next leveltje. Ik hoop dat vele mensen met veel plezier ‘t Fenomeentje uit de muur zullen trekken,” aldus de artiest, die zelf aanklopte bij FEBO. “Met allebei onze roots in Amsterdam en gemeenschappelijke liefde voor snacks, was dit voor ons natuurlijk een no-brainer. Wij hebben Donnie uitgenodigd in onze keuken, en na een aantal kook- en proefsessies kwamen wij tot het ultieme eindresultaat,” De Borst.
Levensgroot
Recent stond Donnie in de AFAS met een levensgrote FEBO-automatiek op het podium. Een voorproefje op de samenwerking. Deze FEBO-automatiek reist de komende zomer mee naar diverse festivals waaronder Zwarte Cross.
Bron: FEBO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje
Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtFEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtOmzet cafetaria’s in maand oktober 2,4% lager
Analyse - In oktober is de omzet met 2,4% teruggelopen ten opzichte van de omzet in september. Vooral de kassatransacties hebben hieraan bijgedragen met een daling van 5,6%, terwijl de online transacties weer zijn gegroeid met 7,3%.
Lees bericht