FEBO ontwikkelt samen met artiest Donnie ’t Fenomeentje


'T Fenomeentje, een ambachtelijke, vegetarische, krokante en licht pittige Nasisnack

Formulenieuws – Cafetariaketen  FEBO en artiest Donnie zijn samen de keuken in gedoken hebben een nieuwe snack ontwikkeld: ’t Fenomeentje. Een ambachtelijke, vegetarische, krokante en licht pittige Nasisnack.

Donnie is snackliefhebber en had als hitartiest ook een droom om een eigen snack te hebben. Voor ’t Fenomeentje zijn Donnie, die oorspronkelijk is opgeleid als kok en Dennis de Borst, eigenaar FEBO, samen aan de slag gegaan om deze nieuwe snack te creëren. Na meerdere kook- en proefsessies is het gewenste resultaat ontstaan. “Het was altijd al een droom om een eigen snack op de markt te brengen. Dat die droom nu, samen met FEBO, is uitgekomen is wel een next leveltje. Ik hoop dat vele mensen met veel plezier ‘t Fenomeentje uit de muur zullen trekken,” aldus de artiest, die zelf aanklopte bij FEBO. “Met allebei onze roots in Amsterdam en gemeenschappelijke liefde voor snacks, was dit voor ons natuurlijk een no-brainer. Wij hebben Donnie uitgenodigd in onze keuken, en na een aantal kook- en proefsessies kwamen wij tot het ultieme eindresultaat,” De Borst.

​Levensgroot

​Recent stond Donnie in de AFAS met een levensgrote FEBO-automatiek op het podium. Een voorproefje op de samenwerking. Deze FEBO-automatiek reist de komende zomer mee naar diverse festivals waaronder Zwarte Cross.

Bron: FEBO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje

Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.

Lees bericht



FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

Lees bericht

Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht


Cafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid

Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid