FEBO ontwikkelt samen met artiest Donnie ’t Fenomeentje

Formulenieuws – Cafetariaketen FEBO en artiest Donnie zijn samen de keuken in gedoken hebben een nieuwe snack ontwikkeld: ’t Fenomeentje. Een ambachtelijke, vegetarische, krokante en licht pittige Nasisnack.
Donnie is snackliefhebber en had als hitartiest ook een droom om een eigen snack te hebben. Voor ’t Fenomeentje zijn Donnie, die oorspronkelijk is opgeleid als kok en Dennis de Borst, eigenaar FEBO, samen aan de slag gegaan om deze nieuwe snack te creëren. Na meerdere kook- en proefsessies is het gewenste resultaat ontstaan. “Het was altijd al een droom om een eigen snack op de markt te brengen. Dat die droom nu, samen met FEBO, is uitgekomen is wel een next leveltje. Ik hoop dat vele mensen met veel plezier ‘t Fenomeentje uit de muur zullen trekken,” aldus de artiest, die zelf aanklopte bij FEBO. “Met allebei onze roots in Amsterdam en gemeenschappelijke liefde voor snacks, was dit voor ons natuurlijk een no-brainer. Wij hebben Donnie uitgenodigd in onze keuken, en na een aantal kook- en proefsessies kwamen wij tot het ultieme eindresultaat,” De Borst.
Levensgroot
Recent stond Donnie in de AFAS met een levensgrote FEBO-automatiek op het podium. Een voorproefje op de samenwerking. Deze FEBO-automatiek reist de komende zomer mee naar diverse festivals waaronder Zwarte Cross.
Bron: FEBO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Rewind lanceert maïschips met 9-volt batterijsmaak
Introductie - Het nieuwe snackmerk Rewind verrast met misschien wel de meest nostalgische snack ooit: maïschips met de smaak van een 9-volt batterij. Geïnspireerd op de kinderlijke drang om je tong tegen een batterij te drukken, lanceert Rewind een limited edition chipsvariant met een prikkelende, metaalachtige smaak.
Lees berichtRon Gastrobar opent TOKO-vestiging bij Loogman Aalsmeer
Tankshop - Loogman Tankstations heeft er een opvallende culinaire toevoeging bij. Sinds afgelopen week kunnen bezoekers van het tankstation in Aalsmeer terecht bij een vestiging van Ron Gastrobar TOKO, het streetfoodconcept van chef Ron Blaauw.
Lees berichtNederlander besteedt €1,9 miljard bij fastfoodketens
Onderzoek - Nederlanders geven jaarlijks €1,9 miljard uit bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen ze gemiddeld €23. De uitgaven zijn het hoogst bij sushi-zaken en onder 35- tot en met 49-jarigen.
Lees berichtPrivate labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees berichtVega aandeel bij cafetariaketen Kwalitaria blijft groeien
Formulenieuws – Het aandeel vegetarische producten blijft groeien bij Kwalitaria. In 2024 werden er maar liefst 22,4% meer vega-opties besteld dan het jaar ervoor, laat de keten bij de start van Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel weten.
Lees berichtCateringCreators wordt franchiser van FEBO Mobiel
Eventcatering - CateringCreators heeft een franchiseovereenkomst gesloten met FEBO. Het catering bedrijf uit Utrecht gaat voortaan de FEBO Mobiel-locaties exploiteren op de festivals.
Lees bericht