‘Foodcorners redding offline winkels’


Trend - De groei van de online retailmarkt is omvangrijker en ingrijpender dan verwacht. De omzet van deze markt verveelvoudigt in Nederland met 700 procent tot circa 40 miljard euro tot 2030. Dit blijkt uit recent onderzoek van Roland Berger Strategy Consultants, een internationaal adviesbureau voor tal van grote bedrijven, waarvan Jelmer Koers op DutchCowboys melding maakt. Als de resultaten kloppen zullen de webwinkels op dat moment een derde van alle retail omzet voor hun rekening nemen. Supermarkten lijken in de studie de dans te ontspringen, omdat die een belangrijke sociale rol (blijven) spelen in een gemeenschap. Mede hierdoor komt het advies dat offline winkels vooral kunnen overleven, wanneer zij steeds meer denken vanuit een ‘buurthuisfunctie’. Patrick Kerssemakers, CEO van webwarenhuis fonq.nl, die een aantal publicaties op zijn naam heeft staan over de toekomst van winkels en winkelgebieden, geeft aan dat offline winkels nog meer gaan terrein gaan verliezen als ze hun beleid niet veranderen. Als voorbeeld noemt hij offline winkels die door het toevoegen van bijvoorbeeld een foodcorner, of het aanbieden van andere diensten, hun omzet juist zagen groeien. Het veranderen van dit business model is voor veel bedrijven geen sinecure; weinig inkomsten, zorgt er immers ook voor dat er weinig geld overblijft voor investeringen. Bron: DutchCowboys/ FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid