Foodplatform QSTA en databeheerder Foodbyte fuseren
Samenvoeging – Databeheerbedrijf Foodbyte en online foodplatform QSTA in Rotterdam zijn per 1 maart jl. samengevoegd. De bedrijven zetten hun gezamenlijke activiteiten voort onder de naam QSTA. Dankzij de samenvoeging wil het nieuwe QSTA verder voorop lopen in de foodwereld als het gaat om het verwerken en publiceren van fooddata.
Hoogwaardige data is in de foodwereld en in de e-commerce is al belangrijk, maar wordt nog veel belangrijker. Het samengaan van Foodbyte en QSTA moet ervoor dat QSTA op het gebied van online data voorop gaat lopen in de foodbranche. Met het nieuwe QSTA kunnen producten en leveranciers in de foodwereld op één duidelijke plek terecht voor zowel databeheer als de online publicatie en verkoop van producten. Zo kunnen klanten van voorheen Foodbyte hun producten en aanvullende productdata nu dankzij de samenwerking ook gemakkelijk online publiceren.
De jonge ondernemingen Foodbyte (opgericht in 2018) en QSTA (sinds 2020) maakten de afgelopen jaren beide een snelle groei door. Dit gaf voor beide bedrijven de aanleiding om een verdere groeiambitie samen tot uitvoer te brengen. De gezamenlijke dienstverlening stelt het nieuwe QSTA bovendien in staat om meer te investeren in groei en digitale ontwikkeling, om ook in de toekomst de foodwereld te blijven innoveren.
QSTA-huisstijl
Klanten gaan voor de datadiensten sinds 1 maart niet langer naar https://foodbyte.nl, maar naar https://fooddata.qsta.nl. Hier kunnen zij met hun bestaande Foodbyte-account in hun eigen dataomgeving inloggen, maar dan in de oranje QSTA-huisstijl. Alle vertrouwde functionaliteiten voor het vastleggen, omzetten, verzamelen, opslaan en controleren van de eigen productdata werken bij QSTA hetzelfde als voorheen bij Foodbyte.
Bron: QSTA/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Crunchi wint verkiezing QSTA Favoriet 2023
Verkiezing - Crunchi is verkozen tot de QSTA Favoriet 2023. Het gerecht van zoeteaardappelwedges wist de harten van de stemmers te veroveren en zo het meest favoriete merk te worden van de online versmarkt.
Lees berichtING ziet winkelverkopen voor het eerst in tien jaar krimpen
Analyse – ING Research geeft in een analyse van de winkelverkopen aan dat het uitdagende tijden zijn voor retailers. De retailsector heeft te maken met een hoge inflatie en een laag consumentenvertrouwen. De verwachting is dat voor het eerst in tien jaar de afzet krimpt met zo’n 2% in 2023.
Lees berichtEberhardjes via QSTA verkrijgbaar door heel Nederland
Bezorgdienst - QSTA, het online platform voor foodprofessionals, kondigt een samenwerking aan met de Eberhardjes, de iconische koekjes van Amsterdam. Deze samenwerking heeft als doel de distributie van de Eberhardjes landelijk uit te breiden.
Lees berichtKwalitaria wint twee Dutch Interactive Awards
Verkiezing - Kwalitaria heeft samen met Bluebird Day twee zilveren Dutch Interactive Awards in ontvangst mogen nemen voor het nieuwe online platform. Tijdens de uitreiking in de Beurs van Berlage werd zowel in de categorie Digitale Transformatie als in de categorie E-commerce een award gewonnen.
Lees berichtQSTA wint bronzen Shopping Award 2023
Verkiezing – QSTA, een landelijk platform dat producten rechtstreeks levert van fabrikant naar locatie, ontvangt in het eerste jaar van hun bestaan gelijk een Shopping Award. Het Rotterdamse bedrijf kreeg de bronzen award toegekend.
Lees berichtQSTA genomineerd voor de Shopping Awards 2023
Verkiezing – Het Rotterdamse online versplatform QSTA is genomineerd voor de Shopping Awards 2023. De genomineerden werden deze week bekend gemaakt. Wie er met welke prijs vandoor gaat en wat de kleur is van de award wordt duidelijk tijdens een gala op donderdag 23 maart.
Lees bericht