Foodservice voorzichtig aan de beterende hand


Omzetten – Het lijkt zo onderhand gewoon te worden, de foodservicemarkt verloor ook in periode 12 van dit jaar omzet in vergelijking met dezelfde periode in 2012. Het was weliswaar een kleine daling van 1 procent, maar het is een daling. Maar er licht aan het einde van de tunnel. Het consumentenvertrouwen was aanzienlijk minder negatief dan afgelopen periodes en vorig jaar, dat heeft een positief effect gehad op de omzet van eten en drinken in foodservice. Op de drankensector na zat de traditionele horeca (restaurants, fastservice en hotels) op een vergelijkbare omzet als dezelfde periode vorig jaar. De drankensector, met name de traditionele cafés, hebben het structureel moeilijk en het nattere weer heeft ze daar niet bij geholpen. Horeca bij vervoer en bij detailhandel laten wederom stijgingen zien. Hotels, campings en bungalowparken zien toename van eet- en drinkbestedingen. Buitenlandse restaurants en fastfoodrestaurants laten ook een lichte plus zien. Mainstream restaurants, cafés en cafetaria’s scoren echter nog steeds dalingen. In het bedrijfsleven trekt de banenmarkt van de industrie weer aan volgens berichten in de media. Binnen het bedrijfsleven stijgen daardoor de eet- en drinkbestedingen in het grootbedrijf, maar in het middenbedrijf laten de meeste bedrijven nog dalingen zien. De zorg heeft het nog steeds moeilijk door de opstapeling van bezuinigingen en daalde dit jaar tot nu toe nog elke periode ten opzichte van vorig jaar.   In de komende uitgave van @FoodClicks een volledig overzicht van de ontwikkelingen in 2013. Welke segmenten doen het goed en waarom? U leest het allemaal in de nieuwste editie van @FoodClicks die vrijdag verschijnt. Bron: Foodstep/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid