Franchisegever- en nemer moeten betere afspraken maken'


Franchise – Franchisegevers en –nemers moeten betere afspraken maken met elkaar. De opkomst van e-commerce en de veranderingen in winkelgebieden noodzaken hiertoe. Dit stelt ING in een onderzoek naar de veranderingen van winkelgebieden. “De fundamentele veranderingen in winkelgebieden jagen de interne discussie bij franchiseformules aan. Heldere keuzes over de rol van e-commerce en de verdeling van kosten en opbrengsten, de locatiestrategie en de rol van franchise binnen de formule als geheel zijn essentieel voor interne stabiliteit”, stelt ING. Om fysieke vestigingen in winkelgebieden meerwaarde te geven voor de klant is volgens de onderzoekers ook een gezamenlijke inspanning van formule en ondernemer vereist. “De evolutie van het vestigingenbestand en het bedieningsmodel van franchiseformules, gekoppeld aan lokaal ondernemerschap zorgt dat formules relevant blijven voor winkelgebieden”. aldus Dirk Visser, ING Zakelijke arrangementen. “Het faciliteren van shop-in-shop concepten en gebruik van nieuwe technologie op de winkelvloer draagt bij aan de vernieuwing die binnen franchisevestigingen nodig is.” Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid