Franchiser opent vierde Spare Rib Express


Formulenieuws – Mult-franchisen komt bij meer formules voor, zo ook bij de bezorgformule Spare Ribs Express. Franchiser Ashwin de Folter nam als 25 jarige franchisenemer een bestaand Spare Rib Express locatie over in Tilburg en opent i maart dit jaar de vierde locatie. Binnen drie jaar is De Folter daarmee de franchisenemer met de meeste restaurants binnen de formule. Vanaf de overname van de locatie in Tilburg drie jaar geleden, reed Ashwin de Folter dagelijks 160 km op en neer van Rotterdam naar Tilburg. Door zich actief bezig te houden met ‘local store marketing’ wist hij 3 jaar op rij op deze locatie met 40% te laten groeien. Tegelijkertijd met deze groei stroomlijnde hij zijn organisatie. Niet alleen noodzakelijkerwijs vanwege de afstand, maar ook om zich te kunnen concentreren op nieuwe mogelijkheden. Die kwamen er in 2017 toen hij een bestaand bezorgrestaurant in Drechtsteden overnam en ook daar gedurende 2 jaar 35% omzetgroei wist te realiseren. Eind 2018 opende De Folter nog een derde bezorgrestaurant in Oisterwijk. Inmiddels is zijn bedrijf uitgeroeid tot een bedrijf met meer dan 100 personeelsleden. Met de opening van de vierde locaties in maart dit jaar in Oosterhout, is De Folter de franchiser van Spare Rib Express met de meeste vestigingen, laat commercieel directeur David Pinedo weten. “Het is fantastisch om te zien dat hij zo’n gestructureerd geheel heeft neergezet en zich beseft dat je door een contante focus op marketing en het nauwkeurig uitvoeren van onze formulemissie enorme groei kunt realiseren”, aldus Pinedo. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht


Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht

‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid