Franse super Leclerc introduceert 'doorzichtige' cola
Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees bericht