Franse super Leclerc introduceert 'doorzichtige' cola


Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht

Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht


Coca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd  

Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid