Freasy neemt plantaardige Good Chef over
![](/images/made/uploads/Freasy_2_(Medium)_1080_610_90.jpg)
Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.
Met de overname verbreedt Freasy haar aanbod van plantaardige gerechten. Het bedrijf heeft nu twee merken in plantaardige vriesmaaltijden in huis. Door de krachten van de twee merken te bundelen, wil Freasy nog beter inspelen op de vraag naar gemakkelijke, gezonde en duurzame maaltijden uit de diepvries. “Good Chef heeft de afgelopen jaren veel mensen geholpen om de stap te maken naar een plantaardiger eetpatroon”, zegt Good Chef-oprichter Rutger Anema. “Met de kwaliteit en specialisatie uit de keuken van Freasy kunnen we verder doorgroeien in de markt voor gezonde vriesvers maaltijden”.
Groeistrategie
Freasy directeur, Eveline Nederlof ziet de acquisitie als een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. De kant-en-klaar-markt is ongeveer 35 procent gegroeid afgelopen jaar. “De markt is duidelijk klaar voor een omschakeling van koelverse voedingsmiddelen naar vriesvers.”
Vriestechnologie
“Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van de nieuwste generatie diepvriesmaaltijden”, zegt Nederlof. “Door geavanceerde, snelle vriestechnologie blijven smaak, textuur, voedingsstoffen als vitaminen en mineralen beter en langer houdbaar dan bij de koelverse kant-en-klaar-maaltijden en dat zónder toevoegingen”. Met diepvries wordt ook voedselverspilling tegengegaan.
Freasy is onder meer verkrijgbaar via Crisp en in verschillende bedrijfskantines.
Bron: Freasy/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Crisp is B Corp en kiest voor regeneratieve boeren
Online supermarkt – Crisp behaalt B Corp certificaat en slaat handen ineen met regeneratieve boeren. Met de certificering is Crisp onderdeel van een groep gecontroleerde internationale bedrijven, die naast een winstoogmerk ook sociale en ecologische impact nastreeft.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtSodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025
Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtWakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees berichtFlora Professional introduceert plantaardige ijsmix
Introductie - Flora Professional komt met een nieuwe plantaardige ijsmix. Een zuivelalternatief voor professionals die op zoek zijn naar zuivel- en allergeenvrije mogelijkheden.
Lees bericht