Freasy neemt plantaardige Good Chef over


V.l.n.r. Marlot de Jonge, Rutger Anema, Eveline Nederlof, Alcindo Pires

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Met de overname verbreedt Freasy haar aanbod van plantaardige gerechten. Het bedrijf heeft nu twee merken in plantaardige vriesmaaltijden in huis. Door de krachten van de twee merken te bundelen, wil Freasy nog beter inspelen op de vraag naar gemakkelijke, gezonde en duurzame maaltijden uit de diepvries. “Good Chef heeft de afgelopen jaren veel mensen geholpen om de stap te maken naar een plantaardiger eetpatroon”, zegt Good Chef-oprichter Rutger Anema. “Met de kwaliteit en specialisatie uit de keuken van Freasy kunnen we verder doorgroeien in de markt voor gezonde vriesvers maaltijden”.

Groeistrategie

Freasy directeur, Eveline Nederlof ziet de acquisitie als een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. De kant-en-klaar-markt is ongeveer 35 procent gegroeid afgelopen jaar. “De markt is duidelijk klaar voor een omschakeling van koelverse voedingsmiddelen naar vriesvers.”

Vriestechnologie

“Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van de nieuwste generatie diepvriesmaaltijden”, zegt Nederlof. “Door geavanceerde, snelle vriestechnologie blijven smaak, textuur, voedingsstoffen als vitaminen en mineralen beter en langer houdbaar dan bij de koelverse kant-en-klaar-maaltijden en dat zónder toevoegingen”. Met diepvries wordt ook voedselverspilling tegengegaan.

Freasy is onder meer verkrijgbaar via Crisp en in verschillende bedrijfskantines.

Bron: Freasy/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’

Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.

Lees bericht



Prijs maaltijdboxen gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022

Analyse – Prijs van maaltijdboxen in 2024 gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022. De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox met 3 maaltijden voor 2 personen ligt nu op €48,41, wat neerkomt op €8,- per maaltijd, inclusief bezorging. Dat heeft Foodboxen.nl berekend.

Lees bericht

Merendeel hoger onderwijs draagt bij aan eiwittransitie

Onderwijscatering - Bijna alle Nederlandse universiteiten en hogescholen (88%) nemen maatregelen die bijdragen aan de eiwittransitie. Daarnaast heeft 41% een doelstelling opgesteld met betrekking tot meer plantaardig voedsel op de campus. Dat laat ProVeg weten na onderzoek in een nieuwsupdate.

Lees bericht


Karma Kebab opent vestiging in Amsterdam

Formulenieuws – Wat ooit als experiment op festival Lowlands begon in 2018 is nu uitgegroeid tot  echte foodformule. Naast de grote flagship-locatie in Utrecht is er nu een nieuw restaurant in Amsterdam geopend. En stappen naar het openen van meer locaties de komende jaren worden gezet.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid