Fred van Beek vertrekt bij Unilever
Persoonlijk - Fred van Beek (54), vice president Customer Development en daarmee de hoogste commerciële baas van Unilever Nederland, vertrekt per 1 april bij Unilever. Hij zal vanaf dat moment starten als CEO van de Eijerkamp Retail Groep. Dat meldt het vakblad FoodPersonality.
Van Beek werkte 18 jaar bij Unilever in verschillende salesfuncties waarvan de laatste acht jaar als eindverantwoordelijke voor de retail- en out-of-home-verkopen in Nederland. Als CEO van Eijerkamp Retail Groep wordt hij verantwoordelijk voor de Eijerkamp-woonwinkels, Trendhopper-vestigingen, designwinkel CILO en LOTS Citystore.
Van Beek: “Ik ga een prachtig bedrijf verlaten om bij een net zo prachtig bedrijf aan de slag te gaan. Het is altijd mijn ambitie geweest om als eindverantwoordelijke een mooie organisatie te leiden en ik kijk er enorm naar uit om deel uit te gaan maken van de Eijerkamp Retail Groep.”
Naar een opvolger voor Van Beek wordt gezocht en deze zal ter zijner tijd bekend worden gemaakt.
Bron: FoodPersonality
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtSuccesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience
Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.
Lees bericht