FrieslandCampina boekt miljardenomzet


Industrie - Zuivelfabrikant FrieslandCampina heeft in 2012 een sterk financieel jaar gedraaid met een recordomzet van 10,3 miljard euro. Hoewel het bedrijf in Europa last blijft houden van moeilijke marktomstandigheden is de omzet ruim 7 procent hoger dan het voorgaande jaar. De nettowinst ging met meer dan kwart (26,9 procent) omhoog tot 274 miljoen euro. Dit maakte FrieslandCampina donderdag bekend. Het concern profiteerde vooral van een groei bij de divisies baby- & kindervoeding, zuiveldranken en merkkazen. Maar dat gebeurde buiten Europa. ,”In Europa was er sprake van druk op volume en omzet door teruglopende consumentenbestedingen als gevolg van de economische crisis in veel Europese landen. De verkoopprijzen in Europa liggen nog altijd onder het niveau van 2010 als gevolg van de economische crisis”, zegt de onderneming. De winst volgt op een aantal wijzigingen binnen het bedrijf. Zo is de nieuwe business unit voor het out-of-homekanaal, waarin alle marketing en sales merkactiviteiten zijn samengebracht, ruim een jaar geleden ingericht. Raymond Noordermeer, Director Out of Home, maakte in een recent interview met FoodClicks duidelijk dat het tijd is om door te schakelen voor FrieslandCampina Branded Netherlands. Ook gaf hij een kijkje in de keuken van de succesvolle aanpak. “Het gaat er allereerst om dat je alles weet van de categorieën die wij vertegenwoordigen. Wat de consument wil en doet, hoe outlets omgaan met de categorie en waar wij van toegevoegde waarde kunnen zijn. Vervolgens ondersteun en innoveer je. Wat is voor de ondernemer van waarde: omzet of juist rendement. Of misschien moeten we hem wel ontzorgen en zijn personeel trainen. Wij hebben antwoorden en werken graag samen. Met zelfstandig ondernemers, maar ook met organisaties en formulehuizen.” Bron: FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid