Frisdrankmerk Soof daagt frisdranksector uit


Soof-presentatie tijdens de Horecava in januari 2023

Campagne - Don’t drink Soof, if you love crap. Met die prikkelende slogan is frisdrankmerk Soof een campagne begonnen tegen de frisdranksector en daagt het bedrijven uit duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun frisdranken. Volgens Soof bevat vrijwel het gehele frisdrankschap (98,5%) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten.

Soof pretendeert niet direct gezond te zijn als frisdrank, maar wel duidelijk te zijn over de gebruikte ingrediënten. Met de campagne ‘Weet wat je drinkt’ geven zij een draai aan datgene wat iedereen wel kent, namelijk ‘Weet wat je eet’. Volgens Nicole Horsmans en Daan Harterink van Soof weten heel veel mensen niet welke ingrediënten er allemaal in frisdranken zitten. Beiden werkten jarenlang in de supermarkt- en voedingsindustrie tot ze besloten: dit kan en móet anders. Daarop startten zij in 2017 met Soof Drinks. Horsmans: “We maken siropen en frisdranken van 100% natuurlijk fruit, groenten en kruiden. Dus geen toegevoegde suikers, suikervervangers, conserveermiddel, zoet-, kleur- en smaakstoffen.” Bij Soof vind je ook alle ingrediënten op de vóórkant van de verpakking.

Soof siropen en frisdranken zijn verkrijgbaar op zo’n 1500 verkooppunten waaronder Gall & Gall, Spar City, Crisp, Holland & Barrett, op bijna alle hogescholen en universiteiten, in ruim 750 horecazaken in Nederland en bij alle groothandels zoals Sligro, Hanos en Bidfood.

Bron: Soof/@FoodClicks

Campagnebeeld van Soof

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Rivella lanceert merkcampagne ‘Dat is wel zo lekker’

Campagne - Rivella start een nieuwe merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. Met 'Dat is wel zo lekker' profileert het merk zich als een verfrissende drank waarmee je je met één slok in de natuur waant en die je het best kunt drinken in gezelschap van vrienden.

Lees bericht


Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht

7UP start zomercampagne ‘Sociable Food Moments’

Campagne - 7UP komt met een nieuwe campagne. Het frisdrankmerk van PepsiCo, dat in Nederland door Vrumona wordt gedistribueerd, wil in de campagne laten zien dat bij het hebben van meer vrijheid na de lockdowns, veranderende regelgeving en social distancing, de frisse smaak 7UP Free goed past.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid