GemaQ bundelt krachten met Menuez-platform

Petrol – Coöperatieve retail-inkooporganisatie GemaQ heeft per juni 2023 alle gepersonaliseerde, standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. De samenwerking moet de meer dan 200 petrol- en retailondernemers bij GemaQ ondersteunen bij het vergroten van hun zichtbaarheid en de verkoop van het assortiment.
Via het Brand Management Platform van Menuez kunnen de aangesloten GemaQ-leden gemakkelijk POS-materialen voor productactivaties opmaken en bestellen zoals posters, raamfolie, kleding en flyers. Menuez heeft daarvoor een op maat gemaakt GemaQ-platform ingericht. Op het platform zijn ook schappenplannen, landelijke spaaracties en beeldmateriaal eenvoudig te downloaden. De meeste items zijn daarnaast per locatie aan te passen en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten.
Ook krijgen de ondernemers reminders van acties via het platform, zoals het broodje van de maand. Menuez verzorgt vervolgens het op maat gemaakte POS-materiaal en de narrowcasting-input voor de campagnes in de look en feel van GemaQ. Door de marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, wil GemaQ het de tankstations nog gemakkelijker maken om hun zichtbaarheid en sales te vergroten. Letteke van der Kruk, directeur GemaQ: “De petrol- en retailsector wordt méér dan ooit uitgedaagd om goed en vlot in te spelen op veranderend consumentengedrag. Tankstations zijn heel goed in staat in te spelen op deze wensen, maar kunnen hier wel ondersteuning bij gebruiken en dat is precies wat wij doen. De automatisering zorgt voor meer efficiëntie en sneller schakelen, en we krijgen tegelijkertijd meer inzicht in het daadwerkelijke gebruik van alle promotiematerialen.”
Resultaten vergroten
“De personalisatie en productie van POS-materialen en marketingcampagnes is waarin we ons met Menuez onderscheiden. Wij hopen daarom door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offline marketingexpertise de resultaten van de lokale promotieactiviteiten bij de leden van GemaQ te vergroten,” aldus Gijs Verbaten, eigenaar van Menuez.
Bron: GemaQ/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Catom neemt alle Nederlandse BP-tankstations over
Tankstations - Catom, het bedrijf achter het merk OK, neemt alle Nederlandse tank- en laadstations van BP over. In totaal gaat het om ongeveer 300 tankstations en 15 laadlocaties. De overname wordt naar verwachting eind 2025 afgerond.
Lees berichtJitha’s Deli start met bezorgen in Emmeloord
Tankstation – Jitha’s Deli, het horecaconcept van Jitha van Staveren, gaat starten met het bezorgen van gerechten vanuit de vestiging in Emmeloord. Dat heeft het bedrijf in Emmeloord bekend gemaakt.
Lees berichtCircle K wil voor de zomer 50 stores ombouwen
Formulenieuws – Circle K wil voor de zomer van 2025 zo’n 50 winkels hebben omgebouwd. Het bedrijf ziet het zelf als een enorme uitdaging, maar verwacht dat het met het eigen team gaat lukken.
Lees berichtBestedingen buitenshuis ontbijten zijn afgelopen 6 jaar verdubbeld
Analyse - Ontbijten buiten de deur wordt steeds populairder. De bestedingen aan het ontbijt zijn de afgelopen zes jaar verdubbeld. Ook de frequentie waarin mensen buiten de deur gaan ontbijten is in die periode verdubbeld. Dat blijkt uit consumentenonderzoek van het FoodService Instituut Nederland (FSIN).
Lees berichtTankstations doen goede zaken in tabak, fris en zoetwaren
Analyse - De Nederlandse tankstationmarkt start 2025 met een omzetgroei van maar liefst 28,4% ten opzichte van januari 2024. De groei zit met name in tabak, koude dranken en zoetwaren. Dat laat de verkoopanalyse zien van Orange Peak Company.
Lees berichtCharles Sampers weg bij Van Melik Food Groep en Bufkes
Persoonlijk - Van Melik Food Groep neemt na 34 jaar afscheid van Charles Sampers. Sampers was niet alleen directielid van Van Melik Food Groep, maar ook voorman van het foodserviceconcept Bufkes. Dit laat het Limburgse foodbedrijf maandag weten.
Lees bericht