GemaQ bundelt krachten met Menuez-platform


Tankstationondernemers kunnen voortaan hun POS-materialen en narrowcasting input eenvoudig downloaden

Petrol – Coöperatieve retail-inkooporganisatie GemaQ heeft per juni 2023 alle gepersonaliseerde, standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. De samenwerking moet de meer dan 200 petrol- en retailondernemers bij GemaQ ondersteunen bij het vergroten van hun zichtbaarheid en de verkoop van het assortiment.

Via het Brand Management Platform van Menuez kunnen de aangesloten GemaQ-leden gemakkelijk POS-materialen voor productactivaties opmaken en bestellen zoals posters, raamfolie, kleding en flyers. Menuez heeft daarvoor een op maat gemaakt GemaQ-platform ingericht. Op het platform zijn ook schappenplannen, landelijke spaaracties en beeldmateriaal eenvoudig te downloaden. De meeste items zijn daarnaast per locatie aan te passen en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten.

Ook krijgen de ondernemers reminders van acties via het platform, zoals het broodje van de maand. Menuez verzorgt vervolgens het op maat gemaakte POS-materiaal en de narrowcasting-input voor de campagnes in de look en feel van GemaQ. Door de marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, wil GemaQ het de tankstations nog gemakkelijker maken om hun zichtbaarheid en sales te vergroten. Letteke van der Kruk, directeur GemaQ: “De petrol- en retailsector wordt méér dan ooit uitgedaagd om goed en vlot in te spelen op veranderend consumentengedrag. Tankstations zijn heel goed in staat in te spelen op deze wensen, maar kunnen hier wel ondersteuning bij gebruiken en dat is precies wat wij doen. De automatisering zorgt voor meer efficiëntie en sneller schakelen, en we krijgen tegelijkertijd meer inzicht in het daadwerkelijke gebruik van alle promotiematerialen.”

Resultaten vergroten

“De personalisatie en productie van POS-materialen en marketingcampagnes is waarin we ons met Menuez onderscheiden. Wij hopen daarom door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offline marketingexpertise de resultaten van de lokale promotieactiviteiten bij de leden van GemaQ te vergroten,” aldus Gijs Verbaten, eigenaar van Menuez.

Bron: GemaQ/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws











© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid