Geniet & Geef-actie levert ruim halve ton op voor KiKa


Vlnr: Cees-Jan Adema, secretaris Geniet & Geef; Gaius Voûte, voorzitter Stichting Geniet & Geef; Frits Hirschstein, directeur KiKa, Jan-Willem Den Hartog, brouwmeester Brouwerij de Molen; Christiaan Peijnenburg, salesmanager Brouwerij de Molen en Nathalie Olde Wolbers, marketingmanager Bier&cO;

Actie - De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, heeft meer dan een halve ton opgeleverd. De gerealiseerde €50.171 komt volledig ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) en is bestemd voor vernieuwend onderzoek en verschillende activiteiten op het gebied van kinderkanker.

Voor de actie brouwde brouwmeester Jan-Willem den Hartog speciaal “De Molen Geniet & Geef”. Het Geniet & Geef bier was afgelopen maanden verkrijgbaar op fles bij meer dan 50 horecazaken en bij Mitra Drankenspeciaalzaken en Albert Heijn.

78 procent

Vanwege de onzekere situatie rondom Covid-19 is dit jaar besloten het bier niet op fust af te vullen. Daarom werd, in tegenstelling tot eerdere edities, geen tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, maar eenmaal. Dit volume verwijst naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat begin 2021 op 78% lag.

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Bodegraven. Hij was zeer dankbaar voor het opgehaalde bedrag: “Dit mooie bedrag, opgehaald in een jaar dat vooral de horeca het moeilijk had, levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Brouwerij De Molen en alle deelnemers heel dankbaar.”

Vereerd

Brouwerij De Molen voelde zich vereerd om dit jaar, de achtste editie inmiddels, het Geniet & Geef bier te mogen brouwen. Christiaan Peijnenburg, Salesmanager van Brouwerij de Molen: “Onze brouwerij is al sinds de oprichting maatschappelijk betrokken: zo bieden wij plaats aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij zien KiKa als een zeer nobel doel waar we ons graag voor inzetten. Dat de actie meer dan een halve ton heeft opgebracht vervuld ons allen met dankbaarheid.”

Geniet & Geef

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 685.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Stichting Geniet & Geef zet zich in om genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa”.

2015

Volgens de nieuwste cijfers ligt het genezingspercentage op 81%. Dat volume zal dan ook in 2022 worden gebrouwen! Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Bron: Bier &cO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht



Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid