Gesignaleerd: zoektocht naar marge en omzet versnelt blurringproces


Ontwikkelingen – Jumbo start een bestelsite voor gebak, Shell breidt uit met Vlaamse frieten en andere supermarkten, zoals Dekamarkt,  gaan in ras tempo inzetten op meer convenience. Het blurringproces, het in elkaar verschuiven van traditioneel herkenbare verkoopkanalen, gaat onverminderd verder. Mede ingegeven door de zoektocht naar meer omzet en marge. Bakker Bart geeft als buitenhuislocatie ter gelegenheid van haar 35-jarig jubileum bij een bepaald bedrag een kuipje Lätta cadeau, dat exclusief verkrijgbaar is bij Albert Heijn. En Heinz start met AH een limited edition-actie met de eerste oogsttomaten in een flesje ketchup. Het gaat immers ook om onderscheid. De concurrentie van een “gewone” cafetaria ondernemer is de laatste tijd vele male groter geworden. Zo is de zondagsopening van supermarkten een concurrentiestrijd, maar nu ook de verkoop van Vlaamse frieten bij Shell. Hoe gaan de brancheverenigingen hier mee om? Worden organisaties als KHN en ProFri straks ook vertegenwoordigers van pompstations? FoodClicks is het crossmediale branche brede platform dat deze verschuivingen in de wereld van eten en drinken belicht. Het laat de lezers van de diverse media die @FoodClicks tot haar beschikking heeft over de schutting kijken. Proactief, want het gaat om de kansen en niet om de bedreigingen. In de volgende uitgave van FoodClicks meer hierover. Wil u deze alvast bestellen? Klik dan op de volgende link: www.foodclicks.nl/abonneren

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid