GfK rondt overname PCNData af


Overname - Met het afronden van de overname van PCNData kan Internationaal marktonderzoeksbureau GfK met de registraties van alle salespromotie-uitingen binnen food, drug, liquor, DiY, zelfbedieningsgroothandel en foodservice haar dienstverlening verder uitbreiden. De registratie van deze gegevens zijn een waardevolle aanvulling op de bestaande consumenteninformatie van GfK. Door de gegevens met elkaar te combineren, ontstaan verdiepende inzichten die klanten helpen de effectiviteit van promoties nog verder te verbeteren. GfK biedt inzicht in ‘wie de promotiekopers zijn’ en ‘welk effect promoties op het koopgedrag hebben’. Alle activiteiten van PCNData worden door GfK overgenomen. Ruben Boas, de huidige directeur van PCNData ziet veel toegevoegde waarde in het samenbrengen van PCNData met GfK: “De overname door GfK zorgt voor een unieke klantwaarde. Naast het huidige inzicht in salespromoties kunnen klanten nu ook inzicht krijgen in het effect van salespromoties op het koopgedrag. Hierdoor kan de promotiekalender effectiever worden ingevuld.” Lucien van der Hoeven, Managing Director van GfK in Dongen: “Met de overname van PCNData verstevigt GfK haar positie op het gebied van promotie-inzichten. Door het combineren van data bieden we een unieke propositie in de markt.”  Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid