Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland


Oprichters van Casper (v.l.n.r.) Peter Van Praet, Matthias Laga en Zhong Xu

Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.

“De eerste Nederlandse Casper komt niet in een achterafstraatje, maar volledig zichtbaar in het straatbeeld”, zegt Matthias Laga, een van de drie oprichters. Casper is een knipoog naar het bekende spookje. Naast Matthias Laga zijn Zhong Xu en Peter Van Praet de initiatiefnemers van de formule.

Tien virtuele foodconcepten

Casper telt per locatie tien virtuele horecaconcepten binnen de keukenmuren, die uiteenlopend zijn in smaakvoorkeuren. Laga: “Dat maakt het mogelijk voor mensen thuis om in één bestelling meerdere wensen in te vullen. Het menu biedt immers voor ieder wat wils: van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot gezonde salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager”.

Binnen 30 minuten bezorging

De bezorging wordt geregeld door Uber Eats, Thuisbezorgd en Deliveroo. Laga: “Zij zorgen ervoor dat de gerechten binnen dertig minuten worden bezorgd.” Casper had in 2021 een omzetgroei van 210 procent en leverde meer dan 230.000 gerechten. Voor Slingshot Ventures uit Amsterdam, ondernemers Zhong Xu en Jan Hollez van Deliverect en Jürgen Ingels van Smartfin reden om de keten groeikapitaal te verschaffen en de stap naar andere landen te laten maken. Casper breidt in het derde kwartaal van dit jaar in Nederland uit naar Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Utrecht en Lille krijgt de eerste locatie in Frankrijk. In het vierde kwartaal volgt Luxemburg.

(In de aankomende uitgave van @FodClicks meer over de plannen van Casper. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid