Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland
_768_1024_90.jpg)
Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.
“De eerste Nederlandse Casper komt niet in een achterafstraatje, maar volledig zichtbaar in het straatbeeld”, zegt Matthias Laga, een van de drie oprichters. Casper is een knipoog naar het bekende spookje. Naast Matthias Laga zijn Zhong Xu en Peter Van Praet de initiatiefnemers van de formule.
Tien virtuele foodconcepten
Casper telt per locatie tien virtuele horecaconcepten binnen de keukenmuren, die uiteenlopend zijn in smaakvoorkeuren. Laga: “Dat maakt het mogelijk voor mensen thuis om in één bestelling meerdere wensen in te vullen. Het menu biedt immers voor ieder wat wils: van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot gezonde salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager”.
Binnen 30 minuten bezorging
De bezorging wordt geregeld door Uber Eats, Thuisbezorgd en Deliveroo. Laga: “Zij zorgen ervoor dat de gerechten binnen dertig minuten worden bezorgd.” Casper had in 2021 een omzetgroei van 210 procent en leverde meer dan 230.000 gerechten. Voor Slingshot Ventures uit Amsterdam, ondernemers Zhong Xu en Jan Hollez van Deliverect en Jürgen Ingels van Smartfin reden om de keten groeikapitaal te verschaffen en de stap naar andere landen te laten maken. Casper breidt in het derde kwartaal van dit jaar in Nederland uit naar Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Utrecht en Lille krijgt de eerste locatie in Frankrijk. In het vierde kwartaal volgt Luxemburg.
(In de aankomende uitgave van @FodClicks meer over de plannen van Casper. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ING voorspelt uitdagend jaar voor de horeca
Analyse – Ondanks een laag consumentenvertrouwen, maakt de horeca een goede start in 2023. Consumenten gaven in het eerste kwartaal maar liefst 7% meer uit dan een jaar geleden. Maar voor heel 2023 verwacht ING Research toch problemen en voorziet de bank een uitdagend jaar.
Lees berichtRecordaantal high tea reserveringen voor Moederdag
Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.
Lees berichtAppèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft
Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.
Lees berichtHet Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform
Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY) horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.
Lees berichtWeelderig kleurrijk jaren ’70 design bij La Nostra Gigi
Horecaconcept – Pesca, Skylounge Ventuno, MaMa Kelly, het zijn stuk horecaconcepten waar naast goed eten het interieur een belangrijke rol speelt. Zo ook bij La Nostra Gigi aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Een nieuw horecaconcept dat veel ruimte biedt voor Italiaans shared dining en een borrel; een weelderig en kleurrijke trattoria, cocktailbar en lounge in één.
Lees bericht‘Ouwe Taart’ appeltaart voortaan bij StationsHuiskamers NS
Stationswinkel – Bij de StationsHuiskamers van de NS liggen voortaan de appeltaartjes van ‘Ouwe Taart’. Van deze taartjes gaat een deel van de opbrengst naar de Stichting Met je Hart, die zich inzet om de eenzaamheid onder ouderen te verminderen.
Lees bericht