Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland
_768_1024_90.jpg)
Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.
“De eerste Nederlandse Casper komt niet in een achterafstraatje, maar volledig zichtbaar in het straatbeeld”, zegt Matthias Laga, een van de drie oprichters. Casper is een knipoog naar het bekende spookje. Naast Matthias Laga zijn Zhong Xu en Peter Van Praet de initiatiefnemers van de formule.
Tien virtuele foodconcepten
Casper telt per locatie tien virtuele horecaconcepten binnen de keukenmuren, die uiteenlopend zijn in smaakvoorkeuren. Laga: “Dat maakt het mogelijk voor mensen thuis om in één bestelling meerdere wensen in te vullen. Het menu biedt immers voor ieder wat wils: van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot gezonde salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager”.
Binnen 30 minuten bezorging
De bezorging wordt geregeld door Uber Eats, Thuisbezorgd en Deliveroo. Laga: “Zij zorgen ervoor dat de gerechten binnen dertig minuten worden bezorgd.” Casper had in 2021 een omzetgroei van 210 procent en leverde meer dan 230.000 gerechten. Voor Slingshot Ventures uit Amsterdam, ondernemers Zhong Xu en Jan Hollez van Deliverect en Jürgen Ingels van Smartfin reden om de keten groeikapitaal te verschaffen en de stap naar andere landen te laten maken. Casper breidt in het derde kwartaal van dit jaar in Nederland uit naar Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en Utrecht en Lille krijgt de eerste locatie in Frankrijk. In het vierde kwartaal volgt Luxemburg.
(In de aankomende uitgave van @FodClicks meer over de plannen van Casper. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Boerschappen wil met nieuwe directie verder groeien
Benoeming – Korte-keten-initiatief Boerschappen heeft een nieuwe directie benoemd. Drees Peter van den Bosch, ex-CEO Hutten Catering, en Machiel Resink, ex-CFO Vegetarische Slager, gaan de directie vormgeven en het initiatief naar een volgende groeifase brengen. De oprichters Stéphanie Vellekoop en Stijn Markusse blijven betrokken bij Boerschappen.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtHorecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event
Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.
Lees bericht