GiG Hard Seltzer wil groeien deze zomer
Introductie – GiG Hard Seltzer timmert dit jaar hard aan de weg met een in Nederland relatief nieuw drankje. Het bruiswater met 4 à 5% alcohol en fruitaroma, is overkomen waaien uit de Verenigde Staten en inmiddels in ons land ook populair. Gig Hard Seltzer wil nu harder groeien in Nederland en trapt daarvoor op Koningsdag 2023 het festivalseizoen af met de introductie van de Koninklijke GiG met sinaasappelsmaak.
Het drankje wordt die dag exclusief geserveerd, van bootfeestjes op de gracht tot verschillende toonaangevende festivals in het land. Broers Max (26) en Bob (29) Ponsen zijn de initiatiefnemer achter GiG Hard Seltzer. Het idee ontstond in 2020, tijdens de pandemie, toen Max in Boston woonde vanwege zijn roeicarrière en studie Finance. Max zag Hard Seltzer daar in no time de markt overnemen. Eenmaal terug in Amsterdam lanceerde hij samen met zijn broer, die net zijn Bachelor Bedrijfskunde had afgerond, zijn eigen merk. Nu, drie jaar later, is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke en zelfstandige producent in ons land. Naar verwachting gaan er dit jaar zo’n vijf miljoen blikjes GiG over de toonbank. Op Koningsdag wordt de Koninklijke GiG gelanceerd op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Amsterdam, Rotterdam en Groningen en is tevens verkrijgbaar bij Helden van Oranje in Groningen.
Kans
Hoewel Hard Seltzer in Nederland aan terrein wint, lukt het grote merken als Heineken en Coca-Cola maar niet om voeten aan de grond te krijgen met hun varianten. Bob Ponsen: “Zij hebben niet de binding met de doelgroep die wij hebben. Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden. Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG Hard Seltzer onder de aandacht te brengen.”
Bron: Gig Hard Seltzer/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtSubway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit
Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.
Lees berichtFEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje
Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.
Lees berichtNespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees bericht