Absolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail


Met Absolut Vodka & Sprite in voorgemixte vorm willen de twee merken de perfecte smaakervaring bieden op een manier die handig en draagbaar is

Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.

Met Absolut Vodka & Sprite in voorgemixte vorm willen de twee merken de perfecte smaakervaring bieden op een manier die handig en draagbaar is. James Davies, Senior Director, Alcohol Ready to Drink bij The Coca-Cola Company: “Het is belangrijk dat we onze consumenten een breed scala aan drankjes bieden die passen bij verschillende smaken en gelegenheden. Het nieuwe aanbod van Absolut Vodka & Sprite is een combinatie van de vertrouwde smaak van Absolut Vodka met de kenmerkende citroen-limoensmaak van Sprite.”

Francesco Ottaviano, Global RTD Portfolio Director bij Pernod Ricard, voegt daaraan toe: “Hoewel Absolut Vodka en Sprite al lange tijd samen over de hele wereld worden genoten, verenigen we nu twee krachtige merken in een uniek kant-en-klaar product. We zijn verheugd om dit exclusieve premium aanbod te presenteren in een handige en draagbare vorm aan onze Europese consumenten."

Verkrijgbaarheid

Absolut Vodka & Sprite is verkrijgbaar in 250 ml blikverpakking in diverse (online) supermarkten, bioscopen, festivals en andere locaties. De blikjes zullen duidelijke symbolen bevatten met het oog op een verantwoorde consumptie, zoals dat het drankje alleen mag worden genoten door consumenten vanaf de wettelijke drinkleeftijd van 18+. De wereldwijde benchmark voor alcoholvolume (ABV) is 5% en dat is ook voor Nederland het alcoholvolume.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’

Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Vakcentrum: tabaksban supers in strijd met Europese Dienstenrichtlijn

Tabak - Het Vakcentrum heeft in een brief aan staatsecretaris van Ooijen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nogmaals bezwaar gemaakt tegen het voorgenomen verbod op verkoop van tabak in supermarkten. Het Vakcentrum verwijst daarbij naar het advies van de Raad van State waarin naar die Europese Dienstenrichtlijn verwezen wordt.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid