Good Catch introduceert visvervangers bij Hanos


Plantaardige 'New England Style' crab cakes

Introductie – Na de introductie van het plantaardige tonijnassortiment afgelpen jaar, breidt het Amerikaanse merk Good Catch het aanbod in Nederland uit met twee  producten, verkrijgbaar bij groothandel HANOS.

Het gaat om de visvervangende diepvriesproducten: plantaardige ‘Classic Style’ visburgers en plantaardige ‘New England Style’ crab cakes. Volgens Chad Sarno, medeoprichter en Chief Culinary Officer bij Gathered Foods, makers van Good Catch, past de uitbreiding in de groeiende vraag naar plantaardige producten. “Na het succes van onze plantaardige tonijnproducten bij de Nederlandse consument, zien we ook steeds meer mensen bewuster worden van zowel de gezondheids- als de milieueffecten van visconsumptie”.

De vraag van de Nederlandse consument naar alternatieven voor vlees, vis en zeevruchten neemt elk jaar toe. Nederland staat volgens Good Catch op het punt om wereldwijd leider te worden op het gebied van plantaardige producten, met overheidsinstanties die deze trend ondersteunen. Volgens sommige experts stijgt het marktvolume voor vis-en vleesvervangers wereldwijd van 34 miljard euro naar 248,3 miljard euro in 2035. De verwachting is dat tegen die tijd 11% tot 22% van het geconsumeerde vlees, vis, eieren en zuivelproducten een plantaardig product.

Bron: Good Catch/@FoodClicks

De Çlassic Style' visburger

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid