GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten


Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het verbinden van die groepen de toekomst. Met GRIZZL bouwt het duo al sinds 2013 aan een duurzamere en vooral betere snackcultuur. Januari 2020 lanceerde GRIZZL vanuit die missie een compleet nieuw menu dat snackende tegenpolen bij elkaar aan tafel krijgt. GRIZZL begon in 2013 als foodtruck en opende na 3,5 jaar drie locaties in de hoofdstad: een wijksnackbar aan ’t Gelderlandplein, een burgerbar in foodhall Market 33 en een plek voor de snelle bite op de Oude Doelenstraat. Maar het cafetariabedrijf ziet ook mogelijkheden buiten Amsterdam. Meat the veggies. Met het nieuwe menu dat in januari 2020 geïntroduceerd werd, voegt GRIZZL een ruime keuze toe voor iedereen, ongeacht of diegene nu vlees wil of niet. Waar het originele menu iedereen voorzag van een beefburger, kipburger, vegetarische burger en veganburger, creëert GRIZZL nu voor elke burger een vegan of vegetarische tegenhanger. Bron: @FoodClicks

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het verbinden van die groepen de toekomst. Met GRIZZL bouwt het duo al sinds 2013 aan een duurzamere en vooral betere snackcultuur. Januari 2020 lanceerde GRIZZL vanuit die missie een compleet nieuw menu dat snackende tegenpolen bij elkaar aan tafel krijgt. GRIZZL begon in 2013 als foodtruck en opende na 3,5 jaar drie locaties in de hoofdstad: een wijksnackbar aan ’t Gelderlandplein, een burgerbar in foodhall Market 33 en een plek voor de snelle bite op de Oude Doelenstraat. Maar het cafetariabedrijf ziet ook mogelijkheden buiten Amsterdam. Meat the veggies. Met het nieuwe menu dat in januari 2020 geïntroduceerd werd, voegt GRIZZL een ruime keuze toe voor iedereen, ongeacht of diegene nu vlees wil of niet. Waar het originele menu iedereen voorzag van een beefburger, kipburger, vegetarische burger en veganburger, creëert GRIZZL nu voor elke burger een vegan of vegetarische tegenhanger. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht


Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid