Happy Italy sluit zich aan bij Restaurant Company Europe (RCE)


Aansluiting - De horecaformule Happy Italy heeft vanmiddag een akkoord bereikt met Restaurant Company Europe (RCE), de restaurantgroep met formules zoals Loetje, Beers & Barrels en Stan&Co. De samenwerking moet er voor zorgen dat Happy Italy, bekend als The Fast Italian, een leidende internationale restaurantketen wordt.

Het akkoord is bereikt met Waterland Private Equity waardoor Happy Italy zich kan aansluiten bij Restaurant Company Europe (RCE). Met de 75 restaurants van Happy Italy is RCE in één keer grootste horecagroep in Nederland. Nadat eerder was gemeld door RCE dat de focus gericht was op de groei van restaurantketen Loetje, verschuift die nu ook naar Happy Italy, zowel in binnen als buitenland, zo laat de organisatie weten.

Oprichter van Happy Italy en horeca ondernemer Daniel de Blok: “Happy Italy heeft ongelooflijk veel potentie. Om versnelde internationale groei mogelijk te maken heb ik de keuze gemaakt om aan te sluiten bij RCE. Er is veel synergie tussen beide bedrijven en RCE heeft met Waterland een sterke financiële aandeelhouder."

Met de overeenkomst tussen RCE en Happy Italy ontstaat in één keer de grootste horecagroep van Nederland met grote potentie in het buitenland. Sandra van Halderen CEO van RCE: “In de strategie van RCE is de belangrijkste pijler groei. We willen de komende vier jaar verdubbelen in aantal locaties en in omzet groeien naar 300 miljoen euro per jaar. Met deze acquisitie kunnen we die groei versneld gaan realiseren.” Voorwaarde is wel dat de toezichthouder ACM de transactie nog moet goedkeuren.

RCE

Restaurant Company Europe (RCE) is een toonaangevende restaurantgroep in Nederland, met meer dan 50 vestigingen in 2021. De groep heeft verschillende restaurant en café locaties door heel Nederland. Het bekendste concept van RCE is biefstukkenrestaurant Loetje. Daarnaast maken formules zoals Beers & Barrels, Stan&Co, en Popocatepetl deel uit van RCE.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht

Inzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling

Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.

Lees bericht



KHN en Curaçao Restaurant Association gaan samenwerken

Samenwerking - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Curaçao Restaurant Association (CRA) zijn een samenwerking aangegaan, waarbij Curaçao een nieuwe KHN-afdeling wordt. Dit betekent dat horecaondernemers op Curaçao binnenkort kunnen profiteren van de diensten van het KHN-lidmaatschap.

Lees bericht

Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid