Happy Italy sluit zich aan bij Restaurant Company Europe (RCE)


De stappen die RCE heeft gezet passen in de dagelijkse routine om de formules te verbeteren

Aansluiting - De horecaformule Happy Italy heeft vanmiddag een akkoord bereikt met Restaurant Company Europe (RCE), de restaurantgroep met formules zoals Loetje, Beers & Barrels en Stan&Co. De samenwerking moet er voor zorgen dat Happy Italy, bekend als The Fast Italian, een leidende internationale restaurantketen wordt.

Het akkoord is bereikt met Waterland Private Equity waardoor Happy Italy zich kan aansluiten bij Restaurant Company Europe (RCE). Met de 75 restaurants van Happy Italy is RCE in één keer grootste horecagroep in Nederland. Nadat eerder was gemeld door RCE dat de focus gericht was op de groei van restaurantketen Loetje, verschuift die nu ook naar Happy Italy, zowel in binnen als buitenland, zo laat de organisatie weten.

Oprichter van Happy Italy en horeca ondernemer Daniel de Blok: “Happy Italy heeft ongelooflijk veel potentie. Om versnelde internationale groei mogelijk te maken heb ik de keuze gemaakt om aan te sluiten bij RCE. Er is veel synergie tussen beide bedrijven en RCE heeft met Waterland een sterke financiële aandeelhouder."

Met de overeenkomst tussen RCE en Happy Italy ontstaat in één keer de grootste horecagroep van Nederland met grote potentie in het buitenland. Sandra van Halderen CEO van RCE: “In de strategie van RCE is de belangrijkste pijler groei. We willen de komende vier jaar verdubbelen in aantal locaties en in omzet groeien naar 300 miljoen euro per jaar. Met deze acquisitie kunnen we die groei versneld gaan realiseren.” Voorwaarde is wel dat de toezichthouder ACM de transactie nog moet goedkeuren.

RCE

Restaurant Company Europe (RCE) is een toonaangevende restaurantgroep in Nederland, met meer dan 50 vestigingen in 2021. De groep heeft verschillende restaurant en café locaties door heel Nederland. Het bekendste concept van RCE is biefstukkenrestaurant Loetje. Daarnaast maken formules zoals Beers & Barrels, Stan&Co, en Popocatepetl deel uit van RCE.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FSIN: ‘Foodbedrijven worstelen met hun verdienmodel’

Analyse – “Bedrijven in food worstelen met hun verdienmodel. Krimpende marges, personeelstekorten en schaalproblemen baren grote zorgen. Het maakt ondernemen in de foodbranche een steeds ingewikkelder puzzel. Elk stukje moet op z’n plaats vallen, anders valt er een gapend gat in het verdienmodel”. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) ter gelegenheid van het verschijnen van de FSIN Food500 2024, een...

Lees bericht



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht




FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid