Happy Italy sluit zich aan bij Restaurant Company Europe (RCE)


De stappen die RCE heeft gezet passen in de dagelijkse routine om de formules te verbeteren

Aansluiting - De horecaformule Happy Italy heeft vanmiddag een akkoord bereikt met Restaurant Company Europe (RCE), de restaurantgroep met formules zoals Loetje, Beers & Barrels en Stan&Co. De samenwerking moet er voor zorgen dat Happy Italy, bekend als The Fast Italian, een leidende internationale restaurantketen wordt.

Het akkoord is bereikt met Waterland Private Equity waardoor Happy Italy zich kan aansluiten bij Restaurant Company Europe (RCE). Met de 75 restaurants van Happy Italy is RCE in één keer grootste horecagroep in Nederland. Nadat eerder was gemeld door RCE dat de focus gericht was op de groei van restaurantketen Loetje, verschuift die nu ook naar Happy Italy, zowel in binnen als buitenland, zo laat de organisatie weten.

Oprichter van Happy Italy en horeca ondernemer Daniel de Blok: “Happy Italy heeft ongelooflijk veel potentie. Om versnelde internationale groei mogelijk te maken heb ik de keuze gemaakt om aan te sluiten bij RCE. Er is veel synergie tussen beide bedrijven en RCE heeft met Waterland een sterke financiële aandeelhouder."

Met de overeenkomst tussen RCE en Happy Italy ontstaat in één keer de grootste horecagroep van Nederland met grote potentie in het buitenland. Sandra van Halderen CEO van RCE: “In de strategie van RCE is de belangrijkste pijler groei. We willen de komende vier jaar verdubbelen in aantal locaties en in omzet groeien naar 300 miljoen euro per jaar. Met deze acquisitie kunnen we die groei versneld gaan realiseren.” Voorwaarde is wel dat de toezichthouder ACM de transactie nog moet goedkeuren.

RCE

Restaurant Company Europe (RCE) is een toonaangevende restaurantgroep in Nederland, met meer dan 50 vestigingen in 2021. De groep heeft verschillende restaurant en café locaties door heel Nederland. Het bekendste concept van RCE is biefstukkenrestaurant Loetje. Daarnaast maken formules zoals Beers & Barrels, Stan&Co, en Popocatepetl deel uit van RCE.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid