Happy Italy sluit zich aan bij Restaurant Company Europe (RCE)
Aansluiting - De horecaformule Happy Italy heeft vanmiddag een akkoord bereikt met Restaurant Company Europe (RCE), de restaurantgroep met formules zoals Loetje, Beers & Barrels en Stan&Co. De samenwerking moet er voor zorgen dat Happy Italy, bekend als The Fast Italian, een leidende internationale restaurantketen wordt.
Het akkoord is bereikt met Waterland Private Equity waardoor Happy Italy zich kan aansluiten bij Restaurant Company Europe (RCE). Met de 75 restaurants van Happy Italy is RCE in één keer grootste horecagroep in Nederland. Nadat eerder was gemeld door RCE dat de focus gericht was op de groei van restaurantketen Loetje, verschuift die nu ook naar Happy Italy, zowel in binnen als buitenland, zo laat de organisatie weten.
Oprichter van Happy Italy en horeca ondernemer Daniel de Blok: “Happy Italy heeft ongelooflijk veel potentie. Om versnelde internationale groei mogelijk te maken heb ik de keuze gemaakt om aan te sluiten bij RCE. Er is veel synergie tussen beide bedrijven en RCE heeft met Waterland een sterke financiële aandeelhouder."
Met de overeenkomst tussen RCE en Happy Italy ontstaat in één keer de grootste horecagroep van Nederland met grote potentie in het buitenland. Sandra van Halderen CEO van RCE: “In de strategie van RCE is de belangrijkste pijler groei. We willen de komende vier jaar verdubbelen in aantal locaties en in omzet groeien naar 300 miljoen euro per jaar. Met deze acquisitie kunnen we die groei versneld gaan realiseren.” Voorwaarde is wel dat de toezichthouder ACM de transactie nog moet goedkeuren.
RCE
Restaurant Company Europe (RCE) is een toonaangevende restaurantgroep in Nederland, met meer dan 50 vestigingen in 2021. De groep heeft verschillende restaurant en café locaties door heel Nederland. Het bekendste concept van RCE is biefstukkenrestaurant Loetje. Daarnaast maken formules zoals Beers & Barrels, Stan&Co, en Popocatepetl deel uit van RCE.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
SVO vakopleiding food neemt Horeca Academie over
Overname - SVO vakopleiding food, mbo-vakopleider en trainer in de foodsector, maakt de overname bekend van de Horeca Academie. Door het samengaan van beide organisaties versterkt SVO vakopleiding food het aanbod aan hoogwaardige opleidingen en innovatieve trainingen aan (toekomstige) culinaire professionals.
Lees berichtSheraton Amsterdam maakt bier van overtollig brood
Voedselverspilling – Sheraton Amsterdam Airport Hotel gaat werk maken van een duurzamere toekomst en introduceert ‘Gouden Brood’, een innovatief bierconcept waarbij overtollig brood uit de keukens van Sheraton Amsterdam als voornaamste ingrediënt wordt gebruikt. Met dit nieuwe initiatief wil hotel een deel van de voedselverspilling terugdringen en zijn steentje bijdragen aan een duurzame wereld. Het ‘Gouden Brood'-bier is vanaf eind...
Lees berichtAnuga biedt internationaal overzicht food en beverage
Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.
Lees berichtJubileumeditie van Gastvrij Rotterdam breekt alle records
Vakbeurzen - Gastvrij Rotterdam vierde de afgelopen drie dagen haar 10e editie. De beurs in vijf de hallen van Rotterdam Ahoy was met 500 deelnemende bedrijven volledig uitverkocht, waarmee deze editie de grootste tot nu toe is. Ook werd met 18.559 bezoekers een recordaantal gerealiseerd.
Lees bericht10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan
Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.
Lees berichtFSIN: ‘Omzet Out of Home groeit in 2023 met €3 miljard’
Marktcijfers - De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht dat de omzet van de totale Out of Home-sector in 2023 groeit naar ruim €22 miljard. Dat is een stijging van €3 miljard, oftewel 15,8%, ten opzichte van 2022. Voor volgend jaar verwacht het FSIN een afvlakking van de groei.
Lees bericht