Hartenkreetactie TheFork ontroert horecaondernemers
Actie - TheFork’s Hartenkreet Campagne, waar consumenten een videoboodschap konden insturen voor hun favoriete restaurant met Valentijnsdag, heeft veel horecaondernemers ontroerd. Zo’n honderd consumenten deden mee aan de actie.
Valentijnsdag is normaal gezien één van de populairste dagen van het jaar om uit eten te gaan. Omdat dat niet mogelijk is, wilde het reserveringsplatform TheFork restauranteigenaren, chefs en bedienend personeel een hart onder de riem te steken met de videoboodschappen. Die boodschappen werden in een met led verlichte bus persoonlijk langs gebracht bij de restaurants.
Hartverwarmende reacties
TheFork bracht met de persoonlijke hartenkreten onder andere een bezoek aan restaurant MOS, Lars en Johannes in Amsterdam en aan Catch by Simonis en Tommy’s & Zuurveen in Den Haag. Lars Scharp van restaurant Lars Amsterdam is onder de indruk: “Ik kan niet geloven dat al die mensen een persoonlijk bericht voor mij hebben ingestuurd. Afgelopen periode is uiteraard uitdagend geweest en dit steuntje in de rug doet ons écht goed”
Aangezien TheFork een verbindende factor is tussen gast en restaurant, zag het platform Valentijnsdag als mooi moment om te laten zien hoe erg de horeca gemist wordt en hoezeer de gasten snakken naar de heropening .
Valentijnsboxen
Om het gemis aan een dinerervaring buitenshuis te verzachten, ontwikkelden veel restaurants speciale Valentijnsboxen. Hiermee kan een dierbare of geliefde worden verrast. Van een champagne ontbijt tot aan een zes-gangen diner, de horeca is creatiever dan ooit.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht