Heineken: bij ieder biertje een gratis watertje


Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht


‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht

Horeca is afgelopen 8 jaar met 6.000 locaties gegroeid

Analyse - Bijna 6.000 eet- en drinkgelegenheden zijn er de afgelopen acht jaar in Nederland bijgekomen. Ten opzichte van 2012 steeg het aantal zaken met 16 procent tot ruim 42.000. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq in Rotterdam. Sterkste groei zit bij de koffietentjes, gezonde to-go zaken met sushi of salades en afhaal-/bezorgrestaurants. Deze schoten als paddenstoelen uit de grond. Slachtoffer van die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid