Heineken: bij ieder biertje een gratis watertje
Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht