Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar


Femke Halsema en Dolf van den Brink proosten op samenwerking

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Het jubileumjaar start over acht maanden. Van 27 oktober 2024 tot en met 27 oktober 2025 staat Amsterdam in het teken van de 750ste verjaardag. De stad viert deze mijlpaal, samen met haar inwoners, én de rest van Nederland met een reeks van activiteiten, feesten, concerten, theatervoorstellingen, exposities. De activiteiten beginnen met  het openingsconcert in de Ziggo Dome op 27 oktober. Met als grote klap op de vuurpijl: een feest op een autoloze Ring van de A10 op 21 juni 2025, de langste dag van het jaar.

Dolf van den Brink, CEO van Heineken:  “Heineken is geboren en getogen in deze prachtige stad; als trotse inwoner leveren we heel graag een actieve bijdrage aan de festiviteiten. Niet alleen omdat we een prachtige geschiedenis delen, maar juist ook omdat we anno nu bruisend onderdeel zijn van de kleurrijke samenleving die de stad rijk is. Samen met en voor de Amsterdammers gaan we er een onvergetelijk vieringsjaar van maken.”

Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam:  “Wie kijkt naar de rijke geschiedenis van onze stad, kan niet om Heineken heen. Gerard Heineken was 22 jaar toen hij het familiebedrijf in de 19e eeuw begon, met een ondernemersgeest die nog altijd bijzonder goed bij Amsterdam past. Anderhalve eeuw is Heineken onderdeel geweest van vele feestelijke momenten en mijlpalen in de stad, in het stadion, het theater of het café op de hoek. De bierbrouwer is inmiddels wereldberoemd en blijft trouw aan de plek waar het allemaal begon. Met elkaar kijken we terug op 750 bewogen jaren en kijken we uit naar een feestelijk en groots jubileumjaar voor alle Amsterdammers en iedereen die onze stad een warm hart toedraagt.”

SAIL

Aan de Stadhouderskade, waar nu de Heineken Experience zit, legde oprichter Gerard Heineken de basis met een kleine familiebrouwerij. Naast zorg voor de brouwerij was Gerard Heineken sterk betrokken bij de economische en culturele wederopstanding van Amsterdam, waaronder de bouw van het Rijksmuseum, de aanleg van het Noordzeekanaal en het Vondelpark. En ook nu nog levert Heineken steun aan culturele instellingen, evenementen zoals SAIL, Pride Amsterdam en de stichting The Green Mile. Heineken is ook sponsor van SAIL 2025, het zeilevenement dat volgend jaar voor de 10e editie plaatsvindt. Ter ere van de 700e verjaardag werd in 1975 voor het eerst SAIL georganiseerd.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht


BOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE

Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid