Heineken introduceert innovatieve Foam Infusion
Technologie - Met de opening van het nieuwe Dr. H.P. Heineken Centre in Zoeterwoude zet Heineken op meerdere vlakken stappen in bierinnovatie. Een van de meest opvallende vernieuwingen die het nieuwe centrum liet zien, is de gepatenteerde Foam Infusion-technologie, waarmee het brouwerijconcern schuimtoppen op bijvoorbeeld alcoholvrij bier kan verrijken met subtiele aroma’s.
Deze techniek voegt geur- en smaakaccenten toe aan het schuim, wat zorgt voor een gelaagde smaakbeleving. Smaken, die tijdens het drinken langzaam met een 0.0%-bier versmelten. De technologie is ontwikkeld voor toepassing tijdens het tappen en uitermate geschikt voor horeca, festivals en proeverijen.
Nieuwe doelgroepen
Foam Infusion sluit aan bij Heinekens bredere strategie om via innovatie en beleving nieuwe doelgroepen te bereiken. Vooral jongere consumenten laten zich steeds vaker verleiden door verrassende smaakcombinaties en storytelling aan de tap.
Innovaties
Het R&D-centrum in Zoeterwoude, waarin Heineken ruim 45 miljoen euro investeerde, wordt de spil in de ontwikkeling van nieuwe smaakervaringen, verduurzaming en brouwtechnologie. Met innovaties zoals Foam Infusion wil Heineken zich blijvend onderscheiden in een steeds competitievere biermarkt.
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen
Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.
Lees berichtBierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals
Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.
Lees berichtHeineken opent R&D-centrum voor bierinnovatie
Bier – Koning Willem-Alexander opende woensdag het nieuwe Global Research & Development Centre van Heineken in Zoeterwoude: het Dr. H.P. Heineken Centre. Met een investering van €45 miljoen geeft de bierbrouwer ook een signaal af over haar ambities op het gebied van innovatie, duurzaamheid en de toekomst van bier.
Lees berichtNederland scoort volop tijdens World Alcohol-Free Awards
Verkiezing - Nederlandse producenten van alcoholvrije dranken hebben tijdens de World Alcohol-Free Awards 2025 overtuigend hun internationale positie verstevigd. Tijdens deze prestigieuze competitie in Londen ontvingen diverse Nederlandse merken goud, zilver, brons en eervolle vermeldingen voor de kwaliteit, smaak en innovatie van hun producten.
Lees berichtParadiso en Heineken verlengen samenwerking
Samenwerking - Paradiso en Heineken verlengen hun samenwerking tot 2029. Al sinds de jaren negentig zijn de Amsterdamse brouwer en poptempel Paradiso aan elkaar verbonden.
Lees berichtAlle grote merken van Heineken in statiegeldverpakking
Bier - Met de overstap van Lagunitas IPA naar een statiegeldfles, en eerder Oedipus naar statiegeldblik, zijn nu alle grote merken van Heineken Nederland verkrijgbaar in een statiegeldverpakking.
Lees bericht
_480_320_90_s_c1.jpg)