Heineken introduceert innovatieve Foam Infusion


Heineken Foam Infusion voegt geur- en smaakaccenten toe aan het schuim, wat zorgt voor een gelaagde smaakbeleving

Technologie - Met de opening van het nieuwe Dr. H.P. Heineken Centre in Zoeterwoude zet Heineken op meerdere vlakken stappen in bierinnovatie. Een van de meest opvallende vernieuwingen die het nieuwe centrum liet zien, is de gepatenteerde Foam Infusion-technologie, waarmee het brouwerijconcern schuimtoppen op bijvoorbeeld alcoholvrij bier kan verrijken met subtiele aroma’s.

Deze techniek voegt geur- en smaakaccenten toe aan het schuim, wat zorgt voor een gelaagde smaakbeleving. Smaken, die tijdens het drinken langzaam met een 0.0%-bier versmelten. De technologie is ontwikkeld voor toepassing tijdens het tappen en uitermate geschikt voor horeca, festivals en proeverijen.

Nieuwe doelgroepen

Foam Infusion sluit aan bij Heinekens bredere strategie om via innovatie en beleving nieuwe doelgroepen te bereiken. Vooral jongere consumenten laten zich steeds vaker verleiden door verrassende smaakcombinaties en storytelling aan de tap.

Innovaties

Het R&D-centrum in Zoeterwoude, waarin Heineken ruim 45 miljoen euro investeerde, wordt de spil in de ontwikkeling van nieuwe smaakervaringen, verduurzaming en brouwtechnologie. Met innovaties zoals Foam Infusion wil Heineken zich blijvend onderscheiden in een steeds competitievere biermarkt.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen

Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.

Lees bericht


Bierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals

Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.

Lees bericht

Heineken opent R&D-centrum voor bierinnovatie

Bier – Koning Willem-Alexander opende woensdag het nieuwe Global Research & Development Centre van Heineken in Zoeterwoude: het Dr. H.P. Heineken Centre. Met een investering van €45 miljoen geeft de bierbrouwer ook een signaal af over haar ambities op het gebied van innovatie, duurzaamheid en de toekomst van bier.

Lees bericht

Nederland scoort volop tijdens World Alcohol-Free Awards

Verkiezing - Nederlandse producenten van alcoholvrije dranken hebben tijdens de World Alcohol-Free Awards 2025 overtuigend hun internationale positie verstevigd. Tijdens deze prestigieuze competitie in Londen ontvingen diverse Nederlandse merken goud, zilver, brons en eervolle vermeldingen voor de kwaliteit, smaak en innovatie van hun producten.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid