Heineken neemt minderheidsbelang in STËLZ


In 2020 startte Milan Voet (29) en Glenn Cornelisse (31) het hard seltzer-merk zonder noemenswaardige kennis van de branche

Minderheidsaandeel – Hard seltzer-merk STËLZ krijgt een stevige impuls dankzij een samenwerking met Heineken Nederland. De Amsterdamse bierbrouwer heeft onlangs een minderheidsbelang in het bedrijf genomen.

STËLZ blijft zelfstandig en kan met de investering, kennis en kunde van de brouwer verder aan de weg timmeren. Hard seltzer, bruiswater met een beetje fruitaroma, laag in calorieën en 4,5% alcohol, wint flink aan populariteit onder met name twintigers en dertigers. Naast hard seltzers produceert STËLZ ook classic cocktails en laag alcoholhoudend Hard Iced Tea.

STËLZ bestaat nog maar kort. In 2020 startte Milan Voet (29) en Glenn Cornelisse (31) het hard seltzer-merk zonder noemenswaardige kennis van de branche. Niet lang daarna stapten influencer Monica Geuze, marketeer Ebbo Gevers Leuven en commercieel strategen Piet-Hein Schnellen en Bart Meuter aan boord. En nu vier jaar later Heineken.

Uniek

“De samenwerking is geen eenrichtingsverkeer, want het enthousiasme is volledig wederzijds”, aldus Milan Voet. Heineken is onder de indruk van de manier waarop het merk zich op eigenzinnige manier manifesteert, maar ook het in contact staat met de eigen community. Maarten Schuurman, algemeen directeur van Heineken Nederland: “Pionieren, leren en groeien zit in ons bloed en we trekken graag op met partijen die op een zelfde manier in de wedstrijd staan. Het is bewonderenswaardig hoe STËLZ zich in korte tijd met hun hard seltzer een unieke positie heeft verworven”.

Bron: STËLZ/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Asahi (Grolsch) introduceert nieuwe hard seltzer Viper

Introductie - Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend naar licht alcoholische dranken. Bovendien is het de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is.

Lees bericht

Swinkels betreedt Hard Seltzer markt met eigen merk

Introductie – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw Hard Seltzer merk, genaamd: Spijked&. Onderscheidend aan dit nieuwe merk is dat Swinkels Family Brewers hiervoor een samenwerking aangaat met The Seaweed Company, om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.

Lees bericht

Heineken wil in 2030 volledig groen brouwen voor Nederland

Bier – Bierbrouwer Heineken wil in 2030 volledig circulair zijn met de brouwerijen, die dan ook volledig klimaatneutraal zijn. Dat laat Hans Böhm, Algemeen Directeur Heineken Nederland vandaag weten. De doelstelling dat het bier voor Nederland 100% groen wordt gebrouwen, maakt onderdeel uit van de wereldwijde ‘Brewing a Better World’ ambitie van de bierbrouwer.

Lees bericht


HEINEKEN wil in 2030 volledig circulair zijn

Bierbrouwer - HEINEKEN Nederland is een van de ondertekenaars van het  Plastic Pact. Samen met 68 organisaties heeft de bierbrouwer zich gecommitteerd om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor 100 procent recyclebaar te laten zijn. Maar de ambitie gaat verder, de brouwerij wil in 2030 volledig circulair zijn. De brouwerij werkt al...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid