Heineken wil in 2030 volledig groen brouwen voor Nederland


Hans Böhm, algemeen directeur Heineken Nederland

Bier – Bierbrouwer Heineken wil in 2030 volledig circulair zijn met de brouwerijen, die dan ook volledig klimaatneutraal zijn. Dat laat Hans Böhm, Algemeen Directeur Heineken Nederland vandaag weten. De doelstelling dat het bier voor Nederland 100% groen wordt gebrouwen, maakt onderdeel uit van de wereldwijde ‘Brewing a Better World’ ambitie van de bierbrouwer.

Sinds vorige maand al wordt het bier voor de Nederlandse consument met 100% groene energie gebrouwen, aldus Böhm. Dat geldt voor alle product- en verpakkingsvarianten die in de Nederlandse markt onder het merk Heineken vallen, inclusief Heineken 0.0. Heineken wil stap-voor-stap de keten en de eigen producten verder verduurzamen.

Duurzaam

Voor de Nederlandse markt gaat het om zo’n drie miljoen hectoliter bier per jaar. Alle energie die hiervoor wordt gebruikt, inclusief de energie voor de verpakkingen, wordt duurzaam opgewekt. Het gaat om thermische en elektrische energie uit zonnepanelen, maar ook bijvoorbeeld om biogas gewonnen uit afvalwater. “Wind en zon zijn net zo belangrijk als hop, water en gist. Maar onze ambitie reikt verder, de volgende stap is het op korte termijn verder verduurzamen van onze verpakkingsmaterialen en de kringloop van materialen verder te sluiten in Nederland”, aldus Böhm.

Affligem

Ook Affligem Blond en Affligem Blond 0.0% gaan mee in de verduurzaming en worden vanaf september in een nieuwe verpakkingsvorm geïntroduceerd. Deze varianten zijn alleen nog verkrijgbaar in de bruine BNR-statiegeldfles. De hervulbare bruine retourflessen gaan jarenlang mee en zorgen voor zeven keer minder CO2 uitstoot dan one-way flessen. Het is daarmee de meest duurzame verpakkingsvorm. De brouwer verwacht in 2021 alle Affligem varianten in deze fles aan te bieden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht


Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht

ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid