HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen
Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.
HelloFresh Nederland was het eerste gebied waar klanten naast de avondmaaltijd tevens een assortiment van extra producten kon bestellen. Klanten kunnen kiezen uit een reeks premium producten en deze tegelijkertijd met hun maaltijdbox laten bezorgen. Pauwel Wiertsema, CEO Benelux: “We boden al extra's zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer”. In Nederland wist HelloFresh in het eerste kwartaal 30 miljoen maaltijden te bezorgen tegen bijna 15 miljoen maltijden een jaar eerder.
Voordelen
Het van oorsprong Duitse bedrijf realiseerde in 2020 een omzet van 1,4 miljard euro. Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh. “Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de voordelen ontdekt in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen. Aangezien wij onze klanten veel waar voor hun geld bieden en een gemakkelijke oplossing voor lekkere en gezonde maaltijden zijn, ben ik ervan overtuigd dat wij buitengewoon sterk zullen blijven profiteren van het feit dat steeds meer mensen hun boodschappen online doen.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’
Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.
Lees berichtMaaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar
Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.
Lees berichtHelloFresh introduceert kant-en-klare maaltijden Factor in Nederland
Maaltijdenservice - HelloFresh introduceert de kant-en-klare maaltijden van Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor is al 10-jarig succesvol actief in de VS en werd in 2020 overgenomen door HwelloFresh. Nederland en Vlaanderen zijn nu de eerste Europese markten waar Factor wordt geïntroduceerd.
Lees berichtMaaltijdboxen vooral populair onder twintigers
Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox
Lees berichtHelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager
Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.
Lees bericht‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’
Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.
Lees bericht