HelloFresh partner van Samen Tegen Voedselverspilling


Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de hele keten, van grond tot mond. “Aangezien ons concept het verminderen van voedselverspilling in zijn DNA heeft, voelt dit partnership als een zeer logische stap”, aldus Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux. Het concept HelloFresh is sowieso weinig voedsel verspillend, omdat de ingrediënten voor de maaltijden pas worden gekocht als de boxen door de klanten zijn besteld. Bovendien zijn de producten in de box volledig afgestemd op het gerecht. Mocht er bij HelloFresh toch iets overblijven, dan wordt het aan de Voedselbank gegeven, volgens Wiertsema. En voor klanten die eventueel iets overhouden staan tips en recepten op de website wat er met de restanten kan worden gedaan. Week Tegen Voedselverspilling Tijdens de Week Tegen Voedselverspilling (30 september t/m 4 oktober) voorziet HelloFresh al haar klanten van koelkaststickers. Hierop staat aangegeven welke producten wel en welke niet bewaard hoeven te worden in de koelkast. Goede bewaartips zorgen ervoor dat producten langer goed blijven en er minder hoeft te worden weggegooid. Bron: @FoodClicks Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de hele keten, van grond tot mond. “Aangezien ons concept het verminderen van voedselverspilling in zijn DNA heeft, voelt dit partnership als een zeer logische stap”, aldus Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux. Het concept HelloFresh is sowieso weinig voedsel verspillend, omdat de ingrediënten voor de maaltijden pas worden gekocht als de boxen door de klanten zijn besteld. Bovendien zijn de producten in de box volledig afgestemd op het gerecht. Mocht er bij HelloFresh toch iets overblijven, dan wordt het aan de Voedselbank gegeven, volgens Wiertsema. En voor klanten die eventueel iets overhouden staan tips en recepten op de website wat er met de restanten kan worden gedaan. Week Tegen Voedselverspilling Tijdens de Week Tegen Voedselverspilling (30 september t/m 4 oktober) voorziet HelloFresh al haar klanten van koelkaststickers. Hierop staat aangegeven welke producten wel en welke niet bewaard hoeven te worden in de koelkast. Goede bewaartips zorgen ervoor dat producten langer goed blijven en er minder hoeft te worden weggegooid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Minder verspilling brood en banket blijkt uit NVB Monitor

Voedselverspilling – Brood is het product dat het meest wordt verspild. Dat komt vooral omdat het een dagvers product is. Daarom zet de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) zich in om de reststromen en verspilling in de keten inzichtelijk te maken, zodat ze gericht kunnen werken aan reductie. En met resultaat, zo laat de NVB weten. Op basis van de...

Lees bericht


Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht

Orbisk en Accor-hotels streven naar halvering voedselverspilling

Voedselverspilling - Accor Group is één van de eerste grote hotelketen die haar wereldwijde voedselverspilling actief gaat terugdringen. In een samenwerking met de voedselafvalmonitor van Orbisk gaat de hotelorganisatie in honderden Accor hotels de komende maanden een start maken met het tegengaan van voedselverspilling. Die slimme technologie moet chefs helpen hun voedselafval te meten en met de helft terug te...

Lees bericht



InstockMarket ontvangt B Corp-certificering

Certificering - InstockMarket, de duurzame horecagroothandel, laat weten dat het bedrijf officieel een B Corp is. Om deze erkenning te verdienen, moet een organisatie voldoen aan strenge normen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid