HelloFresh realiseert 3,75 miljard euro omzet in 2020


Maaltijdboxbezorgdienst - HelloFresh SE, de grootste leverancier van maaltijdboxen in de wereld, heeft 2020 afgesloten met een goed resultaat van meer dan 600 miljoen geleverde maaltijden aan klanten over de hele wereld. De groepsomzet voor het volledige jaar 2020 bedroeg 3,75 miljard euro tegenover 1,8 miljard euro in 2019, een groei van +111%.

In het vierde kwartaal van 2020 was de stijging in omzet het grootst, met een omzet van meer dan 1,1 miljard euro. De bezorgdienst realiseerde in het laatste kwartaal een groei van +126% ten opzichte van het jaar er voor. Dat was vooral te danken aan de groei van het aantal actieve klanten met 77% tot 5,3 miljoen aan het einde van het vierde kwartaal, evenals aan de forse order volumes en de stijging van de gemiddelde waarde per order. “2020 was zonder twijfel een jaar zoals nooit tevoren. Dankzij onze sterke infrastructuur zijn wij erin geslaagd onze activiteiten snel op te schalen om in de stijgende vraag te voorzien. Ik ben heel trots op de ongelooflijke prestatie van ons team, dat meer dan 600 miljoen maaltijden veilig heeft geleverd bij onze klanten thuis," aldus Dominik Richter, CEO en mede-oprichter van HelloFresh. Volgens Richter heeft thuis koken en eten een totaal nieuwe betekenis gekregen. “Naarmate de pandemie in de loop van 2021 hopelijk wegebt, verwachten wij dat consumenten zullen blijven vertrouwen op online aanbieders zoals wij,” aldus de topman.

In de Benelux heeft HelloFresh vooral geïnvesteerd in het vergroten van het menu-aanbod. Een stap die heeft geleid tot meer klanten en een sterke groei. Verder breidt HelloFresh internationaal uit met het aanbieden van kant-en-klaar maaltijden. Zo werd in Amerika het bedrijf Factor75 overgenomen dat zich volledig richt op die markt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht



Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht

HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid