HelloFresh realiseert 6 miljard euro omzet in 2021
Maaltijdboxen – HelloFresh heeft in 2021 een zeer goed jaar achter de rug. De maaltijdboxleverancier leverde bijna 1 miljard maaltijden aan klanten in 17 markten op drie continenten. De omzet van de groep voor het volledige jaar 2021 bedroeg 6,0 miljard euro (+61,5%).
De groei werd gedreven door de verdere toename van het aantal klanten in beide operationele segmenten (het Amerikaanse en het internationale segment), en door de hoog blijvende ordervolumes en maaltijden per order.
Hoogste kartaalomzet
In het vierde kwartaal van 2021 groeide het klantenbestand van HelloFresh SE tot een totaal van 7,2 miljoen actieve klanten. Niet alleen bleven de ordercijfers van de groep hoog en boven de cijfers van vóór de pandemie, ook de gemiddelde waarde per order bleef stijgen. In het vierde kwartaal van 2021 bedroeg de omzet zelfs 1,58 miljard euro, de hoogste kwartaalomzet ooit.
Benelux
Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux: “2021 was een bijzonder jaar met veel uitdagingen en mijlpalen die ons opnieuw dichterbij onze missie brachten: 'change the way people eat - forever'. We schaalden ons aanbod op tot 30 verschillende recepten per week en lanceerden de HelloFresh Markt met uiteindelijk maar liefst 500 additionele producten aan het eind van 2021. In 2022 zullen we die uitbreiding verder verfijnen naargelang de wensen van de consument; waaronder een assortiment aan snelle recepten voor elke moment van de dag, alsook de mogelijkheid om binnen het menu recepten naar eigen voorkeur aan te passen met een extra portie groenten, vlees of vis of een bij- of nagerecht. Gevarieerd en duurzaam koken wordt op die manier nog toegankelijker.”
Bron: HelloFresh/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’
Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.
Lees berichtMaaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar
Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.
Lees berichtHelloFresh introduceert kant-en-klare maaltijden Factor in Nederland
Maaltijdenservice - HelloFresh introduceert de kant-en-klare maaltijden van Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor is al 10-jarig succesvol actief in de VS en werd in 2020 overgenomen door HwelloFresh. Nederland en Vlaanderen zijn nu de eerste Europese markten waar Factor wordt geïntroduceerd.
Lees berichtMaaltijdboxen vooral populair onder twintigers
Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox
Lees berichtHelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager
Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.
Lees bericht‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’
Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.
Lees bericht