HelloFresh verwacht omzet bijna te verdubbelen


De elektrische wagens waarmee HelloFresh in de Amsterdamse binnenring maaltijdboxen bezorgt

Bezorging - Niet alleen het afhalen en bezorgen van gerechten groeit hard als gevolg van de coronamaatregelen en beperkingen, maar ook de bezorging van maaltijdboxen. HelloFresh ziet door die groei dit jaar de omzet zelfs bijna verdubbelen.

In het tweede kwartaal van dit jaar zijn de bestellingen en brutowinst meer dan verdubbeld voor de HelloFresh Group, zo laat het bedrijf weten. Klanten hebben bij HelloFresh wereldwijd bijna 18,1 miljoen bestellingen geplaatst. Wat betreft het assortiment ziet het bedrijf een toename in maaltijden uit verschillende wereldkeukens. Volgens HelloFresh is dit het gevolg van het niet doorgaan van vakanties als gevolg van de coronacrisis, waardoor steeds meer mensen etenswaren uit andere landen in hun eigen keuken willen ervaren. HelloFresh zag in het tweede kwartaal ook het klantenbestand met 74 procent groeien ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dit komt neer op 4,18 miljoen actieve lidmaatschappen. In Nederland ziet de maaltijdboxbezorger een toename in premiumrecepten. Als mogelijke verklaring daarvoor ziet HelloFresh dat consumenten minder uit eten gaan, ook omdat gasten zich minder comfortabel voelen om buiten de deur te eten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht

NLVVM viert 7e editie Dag van de Maaltijdbezorger

Maaltijdbezorging - De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM) zet zich voor het 7e jaar op rij in voor landelijke waardering van de maaltijdbezorger. Op 21 september - De Dag van de Maaltijdbezorger - zullen de bij de NLVVM aangesloten formules de maaltijdbezorgers persoonlijk in het zonnetje zetten.

Lees bericht



Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid